Animasjon med MicroStation V8 og V8XM er en grei prosedyre som bruker teknikken for keyframing . Posisjonen og omfanget av objekter er spesifisert på sentrale steder ( keyframes ) . MicroStation deretter dividert automatisk avstanden mellom stedene i rammer og plasseres objektet den relative avstand for hver ramme . Du kan endre størrelse og rotasjon av objektet ved hvert keyframe hvis du ønsker å se objektet vokse, krympe eller snu. Hastigheten på animasjonen kan settes til konstant, akselerere, bremse eller en kombinasjon . Instruksjoner
en
Åpne " Animasjon Settings " verktøykasse fra Verktøy /Visualisering /Animasjon menyen for å gjøre den første keyframe . Klikk på " Create Nøkkelbildekontroll "-verktøyet. Velg objektet og klikk " Opprett". Oppgi navn og beskrivelse av objektet .
2
Gjenta trinn 1 for å lage det andre keyframe . Du kan skalere , speile eller rotere objektet først å lage en mer dynamisk animasjon. Skriv inn navn og beskrivelse av det andre objektet .
3
Dobbeltklikk den første keyframe i " Animasjon Keyframes " boksen for å åpne " Script Nøkkelbildekontroll " dialogen for å lage animasjonen script . Sette rammen nummeret til " 0 " og interpolering til " Linear ". Velg hastigheten som " Konstant " og klikk " OK . " Dobbeltklikk på den andre keyframe i " Animasjon Keyframes " boksen . Sette rammen nummeret til ønsket antall rammer høyere enn " 0" interpolering til " Linear " og velg hastighet som enten " Constant , Accelerate , Decelerate eller Accelerate /Decelerate . "
4
Klikk på "Play " i " Animasjon Producer " dialogboksen for å forhåndsvise manuset . Å skape en jevnere forhåndsvisning , slå på grafikk akselerasjon ved å klikke på " Endre visning Display Mode "-verktøyet som vil åpne " Set Vis Display Mode "-boksen.