Blender er en åpen kildekode- program som du kan bruke til å lage og animere 3D-modeller. Med " Blender ", kan du legge til spesielle markører kalt "nøkler " til noen ramme i animasjonen. Du kan bruke tastene til å instruere " Blender " på hvilken posisjon et gitt objekt skal være i en gitt ramme . " Blender " vil da beregne bevegelsen som kreves for å gi en jevn animasjon fra bilde til bilde . Mens du arbeider på din scene er objekter, kan du zoome inn på de ulike nøkkelbilder når som helst ved å samhandle med scenens tidslinje . Instruksjoner
en
Start " Blender " ved å klikke på "Start " og deretter skrive " blender " i søkeboksen . Klikk på " Blender.exe " resultatet som vises.
2
Klikk på "File " og deretter " Open". Bruk Windows Explorer boksen som ser ut til å finne din " Blender " scene . Dobbeltklikk på filen for å åpne den.
3
Klikk på "View "-menyen som ligger under tidslinjen nederst av " Blender "-grensesnitt , og velg deretter " Vis alle" alternativet. Nøklene dine vises som vertikale gule linjer på tidslinjen .
4
Zoom inn på en av keyframes som vises på tidslinjen nederst i Blender grensesnitt ved å dobbeltklikke på den .
5
gjenoppta normale visningen ved å klikke på tidslinjen og dra den vertikale grønne linjen som ser ut til helt til venstre .