Arkitekter bruker forskjellige design programmer for å få sine tanker , ideer og design over til sine kunder . En arkitekt kan bruke Revit å opprette den innledende utforming av en struktur som en tre- dimensjonal modell , fra hvilken de kan gjøre noen foreløpige gjengivelser innenfor Revit . Revit er rendering-motoren benytter mye minne , og en enkelt Revit -fil kan inneholde ekstra informasjon fra prosjektets bygging dokumenter , og derfor er det noen ganger bedre å eksportere den tredimensjonale informasjonen til et annet program, for eksempel 3DS Max, spesielt for formålet av rendering. Du trenger:
3DS Max Design
Revit Architecture 2009 ( eller nyere )
3 -D modell
Lights
Camera visning
Vis flere instruksjoner
Eksport som FBX
en
Lag et kamerabilde eller aktivere en eksisterende kamera visning. Du må være i en tre- dimensjonal visning for å eksportere filen i FBX format.
2
Venstre-klikk på " Revit " eller " Home" -knappen øverst i venstre hjørne av programvinduet og velg "Eksporter ". Velg " FBX " fra " Export" -menyen .
3
Naviger til ønsket lagringssted i " Export 3ds Max ( FBX ) " dialogboksen . Det er der den eksporterte filen skal ligge. Det anbefales å opprette en ny mappe for de eksporterte filene fordi mer enn én fil vil bli opprettet .
4
Velg " Lagre " for å lage de eksporterte filene .
importere FBX i 3DS max
5
Import Revit FBX filen inn 3DS Max fil ved å velge enten "Max " eller "Home "-knappen og velge " Import ".
6
Finn den lagrede FBX filen i " velg fil som skal importeres " i dialogboksen og velg " Open".
7
Endre " Preset " i " FBX Import " dialogboksen for å " Autodesk arkitektonisk ( Revit ) "og velg" OK ". Filen vil begynne å laste inn i 3DS Max programmet . Ventetiden vil avhenge av størrelsen og kompleksiteten av den opprinnelige Revit filen. Jo mer kompleks filen , jo lengre ventetid.
8
Kontroller modellnummeret for eventuelle manglende komponenter . Hvis noen av komponentene mangler , prøv å importere FBX filen på nytt.