? Autodesk Backburner er et verktøy inkludert i de fleste Autodesk programvare for å utføre rendering, kompilering og andre input-output funksjoner i bakgrunnen på en eller flere maskiner mens andre Autodesk funksjoner er fortsatt tilgjengelige for bruk. Programmer Kompatibel med Backburner
fleste Autodesk- suiter ansette Backburner på noen måte. Kompatible Autodesk programmer er Smoke, Burn, Inferno , Flame , Flare , Flint , Maya , Lustre , 3DStudioMax , Cleaner , WiretapCentral og Backdraft Conform . Fordi mange av disse programmene fungerer sammen med hverandre , kan Backburner kjøre oppgaver fra flere programmer samtidig .
Hvordan Backburner anlegg
På grunnleggende nivå , Backburner håndterer rendering og samle oppgaver utføres fra ett eller flere av kompatible Autodesk-produkter . Blokker av data fra de enkelte programmene er sendt til mange forskjellige render noder på samme eller forskjellige maskiner samtidig. Dette gir raskere rendretider og frigjør prosessoren plass til andre oppgaver. Produksjonen kan komme fra innspill fra flere programmer samtidig , som video gjengitt via Flame deretter sendt til Cleaner for mestring og koding.
Render Farms
Autodesk Backburner tillater for etablering og styring av render gårder . Render gårder er en stor gruppe av maskiner alle fokusert på de samme rendering oppgaver for å takle store filer på en brøkdel av tiden . Backburner tildeler automatisk data til hver maskin på forespørsel , mye som laster ned biter av en torrent fil fra flere brukere samtidig.