| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> Engineering programvare >> Content
    Hva er Four Evolution of Software Engineering?
    Det er ikke nøyaktig å si at det er nettopp fire "evolusjonsstadier" av programvareteknikk. Feltet har utviklet seg på en mer nyansert og kontinuerlig måte. Vi kan imidlertid identifisere noen viktige faser eller perioder som gjenspeiler betydelige forskyvninger i praksis, metodologier og teknologier. Her er fire slike perioder, ofte brukt for å beskrive utviklingen av programvareteknikk:

    1. Early Days (1940s-1960s):

    * Fokus: Maskinvaresentrisk, med programmer skrevet direkte i maskinkode eller monteringsspråk.

    * Utfordringer: Begrenset datakraft, ineffektive utviklingsprosesser, mangel på strukturerte metoder.

    * Nøkkelutvikling: Tidlige programmeringsspråk som Fortran og COBOL, fremveksten av operativsystemer.

    2. Software Crisis (1960-tallet-1970-tallet):

    * Fokus: Takle utfordringene med å øke kompleksiteten og prosjektfeil.

    * Utfordringer: Store, komplekse programvareprosjekter var ofte sent, over budsjett og buggy.

    * Nøkkelutvikling: Strukturert programmering, top-down design, tidlige programvaretekniske prinsipper.

    3. Software Engineering as a Discipline (1980s-1990s):

    * Fokus: Formalisere metodologier for programvareutvikling og ta i bruk standardisert praksis.

    * Utfordringer: Administrere større team og prosjekter, som inkluderer kvalitetssikring av programvaren.

    * Nøkkelutvikling: Objektorientert programmering, strukturert analyse og design, fossemodell, kvalitetssikringsmetodologier.

    4. Modern Software Engineering (2000s-Present):

    * Fokus: Agile utvikling, Cloud Computing, DevOps, AI/ML -integrasjon, kontinuerlig forbedring.

    * Utfordringer: Håndtering av distribuerte team, håndtering av stadig utviklende teknologier, adresserer sikkerhets- og personvernhensyn.

    * Nøkkelutvikling: Agile metodologier (Scrum, Kanban), skybaserte utviklingsplattformer, DevOps-praksis, Big Data Analytics, AI/ML-applikasjoner.

    Viktig merknad: Disse fasene er ikke forskjellige og overlapper hverandre. Moderne programvareteknikk inkorporerer prinsipper og praksis fra alle tidligere perioder mens du omfavner nye teknologier og paradigmer.

    Det er avgjørende å huske at dette er en forenklet representasjon. Utviklingen av programvareteknikk er en kompleks prosess drevet av mange faktorer, inkludert teknologiske fremskritt, endrede forretningsbehov og fremveksten av nye fagområder innen feltet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan påvirket Ivan Sutherland utviklingen av datast…
    ·Slik installerer Zend Med WAMP 
    ·MATLAB : hvordan du kan overføre resultater i M -Files…
    ·Hvordan Lær Autocad Online 
    ·Hvordan lage en mal CAD fil med symboler 
    ·AutoCAD 2002 Tutorial 
    ·Hvordan bruke Sketchup Pro 
    ·Hva er hensikten med filplanen? 
    ·Hva er aarh i ventilfinish? 
    ·Forskjellen mellom en emulator og en Stub Tool 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan kopiere og lime til en samarbeidspartner 
    ·PC Spesifikasjoner for bruk av Adobe Acrobat 
    ·Hva er Flash Software 
    ·Liste over Malware Skirens 
    ·Hva er det beste programmeringsspråket for meg å lær…
    ·Hvordan deaktivere Microsoft Word stavekontroll 
    ·Hvordan lage en pil i Illustrator 
    ·Slik kopierer filmfiler 
    ·Hvordan beregne prosenter i Excel 2003 
    ·Hvor å låse opp et Excel 2003 -regneark 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/