| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> Engineering programvare >> Content
    Gi fasene av programvareteknikk?
    Fasene av programvareteknikk kan variere avhengig av den spesifikke metodikken som brukes, men en vanlig og allment anerkjent modell er fossefallsmodellen . Denne modellen skisserer følgende faser:

    1. Krav Innsamling og analyse:

    * Forstå problemet: Programvareingeniørene samarbeider tett med interessenter (brukere, klienter, bedriftseiere) for å forstå problemet som programvaren trenger å løse.

    * Definere krav: Detaljert dokumentasjon som beskriver funksjonalitetene, funksjonene, resultatforventningene og begrensningene for programvaren.

    * Analyse av gjennomførbarhet: Evaluering av den tekniske og økonomiske levedyktigheten til den foreslåtte programvaren.

    2. Design:

    * Systemdesign: Design på høyt nivå som skisserer den generelle arkitekturen, modulene, komponentene og deres interaksjoner.

    * Detaljert design: Spesifisere utformingen av individuelle moduler, klasser, funksjoner og datastrukturer.

    * Brukergrensesnittdesign: Å lage brukervennlige grensesnitt som er intuitive og enkle å bruke.

    3. Implementering/koding:

    * koding: Skrive den faktiske programvarekoden basert på designspesifikasjonene.

    * enhetstesting: Testing av individuelle komponenter og moduler for å sikre at de fungerer som forventet.

    * Integrasjonstesting: Testing av integrering av forskjellige moduler og komponenter for å sikre at de fungerer sømløst sammen.

    4. Testing:

    * Systemtesting: Testing av det komplette programvaresystemet for å sikre at det oppfyller alle de definerte kravene.

    * Aksepttesting: Testing utført av interessentene for å sikre at programvaren oppfyller forventningene.

    * Performance Testing: Testing av programvarens ytelse under forskjellige belastningsforhold og scenarier.

    * Sikkerhetstesting: Testing av programvarens sårbarhet for sikkerhetstrusler.

    5. Distribusjon:

    * Installasjon: Installere programvaren på målmiljøet.

    * Konfigurasjon: Konfigurere programvareinnstillingene og miljøvariablene.

    * Release: Gjøre programvaren tilgjengelig for brukere.

    6. Vedlikehold:

    * Bug Fixes: Adressere eventuelle feil eller feil som finnes i programvaren etter distribusjon.

    * Forbedringer: Legge til nye funksjoner eller forbedre eksisterende basert på tilbakemeldinger fra brukerne og endrede krav.

    * støtte: Gir teknisk support til brukere.

    utover fossefallsmodellen:

    Mens fossefallsmodellen er et grunnleggende konsept, bruker mange moderne programvaretekniske praksiser mer iterative og fleksible metodologier som:

    * Agile: Legger vekt på iterativ utvikling, samarbeid og kontinuerlig tilbakemelding.

    * Scrum: Et populært rammeverk for implementering av smidige prinsipper.

    * DevOps: Fokuserer på automatisering, kontinuerlig integrasjon og kontinuerlig levering.

    Oppsummert gir forståelse av de grunnleggende fasene av programvareteknikk et solid grunnlag for å bygge og administrere programvareprosjekter effektivt.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Roter en Viewport i AutoCAD 
    ·The Best PCB Design Software 
    ·Hvordan finne en Cell i Matlab 
    ·Hvordan sette Enheter i SketchUp 
    ·Typer datastyrte programvaretekniske verktøy? 
    ·Hvordan å designe din egen 3D- skissene 
    ·Hvordan åpne en shp Fil 
    ·Hva er noen verktøy og teknikker for programvareutvikl…
    ·Slik installerer AutoCAD Express Tools 2002 
    ·Hva er mikroprosessorarkitektur? 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan bruke kolonner i Word 2007 
    ·Øk Pro Tools Buffer Size 
    ·Slik fjerner du Suckit Rootkit 
    ·Hvordan endre tekst farge i en PowerPoint link 
    ·Hvordan lage lyn på Photoshop 
    ·Slik konverterer VSD til PDF 
    ·Hvordan finne noen på WhatsApp uten nummer 
    ·Hvor kan man finne en datamaskin for Skype -videokonfer…
    ·Opplæring for Crysis animasjon 
    ·Hvordan avinstallere SQL Server 2008 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/