GNU Image Manipulation Program, også kjent som GIMP , gir grafiske designere et gratis alternativ til Adobe Photoshop og Corel PaintShop Photo Pro . Den grafiske design program har de samme funksjonene og lag organisasjon som andre programmer. Du kan også bruke filtre og pensel verktøy på samme måte å lage hår teksturer for spill som Second Life . Linden Labs opprettet Second Life med ideen om at spillerne skaper innholdet , inkludert prim hår. Den viktigste delen av et hår prim er teksturen som går på hver strand . Å lage disse hår teksturer i GIMP , kan et lag og filter tutorial prep hjelpe deg å forstå prosessen før du starter en avansert leksjon om hår teksturer . Instruksjoner
en
Åpen GIMP og opprette et nytt dokument . Sett bildestørrelsen til 512 av 512 piksler.
2
Klikk på den øverste plassen i verktøykassen til venstre for å sette en forgrunnsfarge . Velg en farge for håret som brun for naturlig eller rosa for en vill look.
3
Sett bakgrunnsfarge ved å klikke på plassen under toppen torget. Plukk en lysere eller mørkere nyanse av fargen i den første boksen . Fargen på bakgrunnen er avhengig av ditt førstevalg for forgrunnen .
4
Klikk "Filters " på toppen av GIMP skjermen . Klikk på " Render ", deretter " Clouds ". Velg " Difference Clouds ". Klikk "OK" når du er ferdig .
5
Velg " Noise " fra " Filter"- menyen . Klikk deretter på " RGB-støy . " Klikk "OK" når du er ferdig .
6
Klikk "Filter " igjen , velg deretter " Blur " og klikk " Motion Blur ". Angi lengden til 255 , og vinkelen til 90 . Klikk "OK". Skyene blir en fin linje tekstur .
7
Legg til en " Gaussian Blur " effekt for en blankere tekstur , som også ligger i filteret menyen . Du kan også justere farger , fargetone og fargemetning, kontrast og lysstyrke fra " Image" menyen øverst .
8
Åpne et nytt bilde med samme dimensjoner som den nåværende håret tekstur . Med dette laget , oppretter du en lagmaske for å gå med et annet dokument.
9
Sett forgrunnsfargen til svart , og klikk deretter på " Paintbrush "-verktøyet. Fylle bunnen av det tomme dokumentet med en sort boks . Klikk "Filter ", " Kunstnerisk og kubisme , " så sette flisen størrelse til 30 med en metning på 2,5 . Klikk "OK" når du er ferdig .
10
Klikk "Filter " igjen , velg deretter " Noise " og velg " HSV Noise ". Sett " Holdness " til en . Legge til " Motion Blur " som du gjorde tidligere i "Filter "-menyen ved å klikke på " Blur ", " Motion Blur ", må du angi en lengde på 120 og en vinkel på 90 .
11
Klikk " Colors " øverst og klikk " Threshold ". Klikk deretter på " OK ". Kjør " Motion Blur " effekt igjen .
12
Klikk på den rektangulære marquee verktøyet i verktøykassen til venstre. Dra en stiplet boks rundt bildet for å velge den svarte og hvite uskarpt tekstur fra midten av det sorte område mot midten av det hvite området . Dette er så ditt valg inkluderer noen solid svart, de uklare linjer og hvite plassen over . Slipp musen , deretter høyreklikk, velg " Kopier".
13
Klikk på den første håret tekstur . Klikk på " Layer "-ikonet i verktøykassen vinduet til venstre . Legg til et nytt gjennomsiktig lag og dra under den første håret tekstur . Høyreklikk på håret tekstur laget og velg " Legg til lagmaske . " Velger det første alternativet , som er hvit .
14
Dobbeltklikk på et lite hvitt symbol på høyre side av håret tekstur , som er den maske laget . Trykke " CTRL + V " for å lime , eller høyreklikk og lim inn i lagmaske. Klikk og dra lagmaske ned til bunnen av bildet . Klikk på laget menyen på toppen av bildet og velg " Anchor Layer. " Bildet har nå en brun skinnende lag opp toppen og en grå gjennomsiktig lag på bunnen.