Arbeide med tekstur kart for et klesplagg er en av de mange måter du kan tekstur en Poser klær element . I motsetning til bare å bruke Material Room som du kan når du vil tekstur et klesplagg bruke et fotografi eller en sømløs flis , ved hjelp av den faktiske tekstur kartet krever litt mer finesse og en grunnleggende forståelse av GIMP . Det krever også en grunnleggende til middels forståelse av Poser . Du trenger
Computer
GIMP programvare
Poser Software
Texture kartet for et stykke Poser klær
Vis flere instruksjoner
Opprette teksturen i GIMP
en
Åpen GIMP og deretter åpne jpeg -fil som inneholder teksturen kartet. Poser klær som du kjøper fra en leverandør vil nesten alltid komme med en tekstur kart ellers kjent som en mal i filen .
2
Siden vi skal bruke lagene fungere ganske ofte i denne opplæringen du må ha " Layers "-vinduet åpent . Du kan åpne Layers -vinduet ved å gå til "File " drop down -menyen og velge " Dialoger " og deretter "lag" .
3
Dupliser laget at teksturen kartet ligger på . Du kan gjøre dette ved å klikke på knappen nederst på hte Layers -vinduet , som ser ut som om det er to ark henger sammen.
4
Gi dette nye laget et navn ved å dobbeltklikke på sitt nåværende navn ; . dette vil tillate deg å skrive over det gamle navnet
5
Lås det første laget som har den opprinnelige strukturen kartet på den, kan du gjøre dette ved å klikke på plassen ved siden av øye til venstre. Du vil merke at det nå er en liten kjede ikonet der, betyr det at laget er låst og ingen endringer kan gjøres til det .
6
Velg " Wand "-ikonet fra listen over verktøy i verktøyet boksen . Sørge for at dupliserte laget er valgt i "Lag "-vinduet , bruke musen til å klikke en gang på det hvite området rundt tekstur kartet. Pass på at du ikke tilfeldigvis velge noen av kartet delene . Det vil ikke se ut som om du har gjort noe ennå , så ikke bli overrasket når det virker som om ingenting har skjedd.
7
Gå til "Velg " drop down menyen og velg "Inverter " . Dette vil fortelle GIMP å faktisk velge linjer rundt teksturkart snarere enn de hvite områdene rundt dem .
8
Gå til " Edit " drop down menyen og velg " Clear" , vil dette egentlig kutte ut guts av teksturen kartet. Ikke bekymre deg om dette ikke vil skade noe , vi bare gjør det mulig å fargelegge teksturen kartet.
9
Gå til "Velg " drop down menyen og velger Ingen , dette i effekten ender de tidligere handlinger så det er ingen sjanse for å gjenta dem ved et uhell på de nye lag du er i ferd med å skape.
10
nå siden vi ikke ønsker å være i stand til å se denne dupliserte laget når vi arbeider med det første laget , vi kommer til å gjøre det usynlige . Du kan lage et lag usynlig ved å klikke på øyet ikonet ved siden av laget , så gjøre det nå med dupliserte laget .
11
For dette nye skrittet , sørg for at du har det første laget valgt igjen . Når du har gjort det gå tilbake til verktøykassen og velg rektangel verktøy, er det den som et rektangel med små stiplede linjer rundt det. Dette vil tillate deg å tegne en firkant rundt den fremre del av teksturen kartet. Hint : De fleste tekstur maps kommer i stykker som for eksempel hvis det er en kjole ville det ha forstk tekstur kartet, bakstykket tekstur kartet, og kanskje stropper som trengs for å være strukturert også. Du bør være i stand til å fortelle ganske lett hva foran og bak er bare ved å se på et bilde av Poser klær selv .
12
Bruk rektangulær til å tegne en firkant rundt stykke tekstur map som representerer baksiden av klær element .
13
Gå til verktøykassen igjen og velge maling bøtte verktøyet , så endrer fargene med fargepaletten til den fargen du ønsker. Du kan gjøre dette i hoved GIMP vinduet. Når du velger maling bøtte verktøyet , vil du se hva som ser ut som to firkanter henger sammen. Du vil ønske å klikke på den øverste plassen. Dette vil få opp en fargepalett som du kan bruke til å endre fargen maling bøtte vil bruke til å farge plassen.
14
Bruke maling bøtte verktøyet , male plassen du bare trakk rundt stykke teksturen kartet som representerer baksiden av Poser klær element .
15
Gjenta dette trinnet for den delen av teksturen kartet representerer baksiden av klær element .
16
Bestem om du ønsker å dekorere Poser klær videre eller ikke . De fleste velger å gjøre mer , og du kan gjøre dette ved å legge lag for hver nye utsmykningen at du vil legge til. For eksempel , valgte jeg å legge den rød diamant til forsiden av min sorte kjole. Jeg gjorde dette ved å åpne et nytt lag å starte. For å åpne et nytt lag klikker du bare på ikonet nederst i Layers- vinduet som ser ut som et ark . Når du har gjort dette , vil du se et vindu dukker opp, forlate alt det samme, bortsett endre navnet på laget til en som passer . I mitt tilfelle valgte jeg ordene " Red diamant " , men dette kan like gjerne ha vært røde prikker hvis det er det jeg hadde tenkt å bruke til å dekorere kjolen.
17
Forlater nye laget valgt , gå og legg din embelleshment til plassen som representerer foran din Poser klær element . Det er mange måter du kan gjøre dette. Først, kan du bruke rektangel til å tegne en firkant og fyll den med en annen farge , eller hvis du ønsker prikker som jeg tidligere nevnt kan du bruke sirkelverktøyet å markere ut dine prikker og deretter bruke maling bøtte verktøyet for å fylle dem . Tanken (e ) er bare så langt unna som fantasien din .
18
Gjenta det forrige trinnet hvis du vil legge til pynt til baksiden av din Poser klær element også, selv om de fleste don ' t legge til noe der.
19
Gå til "Image " drop down menyen og velg "Flat " , vil dette trekke alle dine lagene sammen til ett bilde , nå lagre det som en jpeg ved å gå til "File " drop down menyen og velge " Lagre som" . Nå kan du få en feilmelding som sier at jpeg ikke kan håndtere åpenhet , ikke bekymre deg for dette, bare velg " Export" og som vil lagre bildet som en jpeg .
legge til din nye tekstur i Poser
20
Åpne " Poser " og velg deretter din Poser klær element fra Poser biblioteket.
21
Gå inn i Materials rommet ved å velge " Material "-fanen fra fanene langs toppen av Poser skjermen . Du skal nå kunne se flere små drop down menyer , stemplet en, " objekt" , og en annen merket , " Material ". Velg den delen som representerer den viktigste klesplagg . Se nederst i Poser Surface vindu for et bilde som ligner på din tekstur kartet, vil dette bety at du har valgt den rette.
22
Slett eventuelle små vinduer som er festet til Poser Surface vinduet , gjør du dette ved å venstreklikke på linjen øverst i vinduet, og deretter høyreklikke å velge " Slett "; vinduet skal da forsvinne
23
Legg et bilde kartvinduet til . den Diffuse Color plassen på Poser Surface vinduet. Du kan gjøre dette ved å klikke på noe som ligner en liten plug -in -ikonet , holder musen nede og trekke til høyre. Du skal nå se litt ledning som kommer ut og et vindu som sier " New Node" , velg " New Node" , deretter " 2D Textures " og deretter "Image Map" . Nå åpnes et vindu som heter "Image Map" og det kan være et tall etter det . På toppen vil du merke det står "Image Map" og deretter " Ingen". Dobbelklikk på " None " for å åpne et vindu som lar deg finne og velge tekstur kartet du bare innredet og farget .
24
Du skal nå legge merke til i det lille bildet vinduet nederst i Poser Surface vinduet at den nye strukturen har erstattet den gamle.
25
Gå tilbake til Pose Room ved å velge " Pose "-kategorien , og deretter gjengi bildet for å være sikker på at teksturen ser ut slik du vil ha det til . Hvis det ikke går så tilbake til GIMP , foreta de nødvendige endringer ved hjelp av trinnene du har lært og så gå tilbake til Poser og tekstur klærne element igjen . Du vil oppdage at de fleste ganger du får det rett ved andre forsøk!