Blender gir omfattende 3D - animasjon funksjoner for figurmodeller og gjør det mulig å importere maskene som BLEND filer og andre vanlige formater . Mange nettsteder tilbyr gratis Blender modeller publisert med en Creative Commons-lisens som kan bære visse restriksjoner, som forbyr kommersiell bruk eller derivater av det opprinnelige . Blender modeller kan omfatte belysning , rigging , begrensninger, teksturer og materialer , eller du kan importere en mesh alene gjennom Blender er Append funksjonen. Praktiske hurtigtaster gjør at du raskt å legge modeller til prosjektet. Instruksjoner
en
Besøk et nettsted som Blend Swap, Blender 3D Model Repository eller Blender 3D Club å laste ned modeller i BLEND format ( se Ressurser for koblinger). Blend Swap kan du filtrere søket etter CC-lisens eller kategori, slik at du kan søke bare for ubegrenset modeller , eller for eksempel , bla gjennom landskapet eller tegn kategorier. Blender 3D Model Repository og Blender 3D Club også kategorisere sine nedlastinger, men har ikke så mange BLEND filer som Blend Bytt.
2
Pakk nedlastingene dine til et sted i din bruker katalogen og starte Blender . Klikk på " File " og velg " Åpne" - eller trykk "Ctrl - O" - for å bytte til en fil browser visning, og finn dine hentet BLEND filer. Dobbeltklikk på en fil for å åpne den i Blender .
3
Klikk " Current Editor Type for dette området" i et av panelene og velg " 3D-visning . " The BLEND filen inneholder sannsynlig flere paneler som viser en av de 17 Blender redaktør utsikt , og den nåværende redaktør velgeren er en liten boks i nedre venstre hjørne av hvert panel . De fleste av Blender mange funksjoner er tilgjengelig fra grensesnitt - en funksjon som kan være overveldende for nye brukere - men musen over en knapp eller en meny vises en kort beskrivelse av funksjonen
4
Klikk inni. 3D-visning vinduet for å flytte markøren til et sted der du ønsker å legge til en modell. Klikk på " File " og velg " Append " - eller hold nede "Shift " og trykk " F1" - for å åpne Tilføy vinduet. Dobbeltklikk en blanding fil for å vise sine modeller , masker , materialer og andre data . Objekter mappen inneholder et prosjekt 3D-former , så åpne denne mappen og dobbeltklikk på et objekt for å legge det til i prosjektet .
5
Klikk på " Vis" i 3D-visning panel og velg " Vis valgte "for å sentrere syn på vedlagte objektet . Koordinatene i den opprinnelige filen kan være utenfor din nåværende prosjekt perspektiv , slik at du ikke klarer å se det før du sentrere ditt syn på objektet .
6
Bruk rullehjulet for å zoome ut før du se resten av prosjektet, eller hvis musen ikke har et rullehjul , klikk på " Vis ", peke markøren til "Navigasjon " og velg " Zoom ut. " Press "G " for å flytte objektet med musen og klikk på venstre museknapp for å sette den på plass . Hold nede "Shift " og trykk " Ctrl - S " for å lagre prosjektet som en ny fil . Skriv inn et navn på filen i nettleservinduet og klikk " Lagre som Blender File".