| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> Graphics Software >> Content
    Hvordan lager en gpu bilder?
    GPUer (Graphics Processing Units) lager bilder ved å utføre komplekse matematiske beregninger og gjengivelsesprosesser. Her er en forenklet oversikt over hvordan en GPU lager bilder:

    1. Vertex-behandling:

    - GPU-en mottar 3D-modeller eller scener representert som toppunkter (punkter i 3D-rom) og polygoner (former dannet ved å forbinde toppunkter).

    2. Rasterisering:

    - GPUen konverterer 3D-punktene og polygonene til 2D-piksler, en prosess kjent som rasterisering. Dette trinnet bestemmer fargen, dybden og teksturen til hver piksel.

    3. Fragmentbehandling (skyggelegging):

    - For hver piksel bruker GPUen ulike skyggeteknikker for å beregne den endelige fargen. Dette inkluderer belysning, teksturer, skygger og andre effekter.

    4. Z-buffering:

    - GPUen bruker Z-bufferen til å lagre dybdeinformasjon for hver piksel. Dette hjelper med å bestemme hvilke objekter som er nærmere betrakteren og hvilke som skal tegnes foran eller bak andre.

    5. Blanding:

    - GPUen kombinerer fargene til piksler fra forskjellige objekter ved å blande dem basert på deres gjennomsiktighet og opasitet. Dette skaper jevne overganger mellom overlappende objekter.

    6. Rammebuffer:

    - Det endelige gjengitte bildet lagres i rammebufferen, som er et minneområde på GPUen. Framebufferen inneholder de sammensatte pikslene som utgjør hele bildet.

    7. Vis utdata:

    - Rammebufferen sendes deretter til visningsenheten (skjerm eller skjerm) for å vises som det endelige bildet.

    GPUer er spesialiserte i parallell prosessering, slik at de kan utføre millioner av beregninger samtidig, noe som gjør dem svært effektive for grafikkrelaterte oppgaver som bildeoppretting, videogjengivelse og spilling.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er grafikkmedieakselerator? 
    ·Dataflytdiagram for et børssystem? 
    ·Hva er hensikten med å gi et bilde Minne- og RAM-tilba…
    ·Hvordan lager du grindcore-beats i fl studio? 
    ·Beste datamaskinkonfigurasjon for grafisk design? 
    ·Hvordan legger du ved bildemelding og sender den til me…
    ·Hva er fordelene med å lære datagrafisk design? 
    ·Hvilken maskinvare og programvare trenger for å lage r…
    ·Eksempler på forskjellene mellom Print & Web Design 
    ·Hvis du bruker grafikk for å støtte din skrevne tekst…
      Anbefalte artikler
    ·Slik installerer Microsoft Office Publisher 2007 
    ·Krav til maskinvare for Primavera Programvare 
    ·Hvordan fikse Facebook-nyhetsfeeden som ikke laster inn…
    ·Slik bygger du en SWF -fil 
    ·Adobe Photoshop 9 Tutorial 
    ·Slik importerer hvis jeg Know My Breadcrumb Struktur i …
    ·Hvordan Gruppe Layout Elementer i Quark Xpress 6 
    ·Hvordan trekke fram to ulike kolonner i Excel 
    ·Hvordan legge til Blå til Gul i en video i VirtualDub 
    ·Hvordan redigere et beregnet felt pivottabell 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/