Finn informasjon om 3D -datagrafikk:
Det er et vell av ressurser tilgjengelig for å lære om 3D -datagrafikk, som serverer alle erfaringsnivåer. Her er en oversikt over hvor du kan finne informasjon:
1. Online ressurser:
* Tutorials and Courses:
* udemy, Coursera, Skillshare: Tilby betalte kurs som spenner fra nybegynner til avansert, som dekker forskjellige 3D -programvare og teknikker.
* Khan Academy: Tilbyr gratis kurs om 3D -modellering og grunnleggende animasjon.
* Blender Guru: Tilbyr gratis og betalte opplæringsprogrammer for open source programvareblender.
* CG -informasjonskapsel: Har opplæringsprogrammer og kurs av høy kvalitet for forskjellige 3D-programvare.
* lynda.com (nå LinkedIn Learning): Inneholder omfattende videoopplæringer om forskjellige 3D -programvare og teknikker.
* Nettsteder og blogger:
* 3D Artist Magazine: Funksjoner artikler, intervjuer og ressurser for 3D -artister.
* 80 nivå: Viser frem den nyeste 3D -kunsten, intervjuer med kunstnere og bransjens nyheter.
* cgsociety: Et stort samfunnsforum for 3D -artister for å koble sammen, dele arbeid og diskutere teknikker.
* ArtStation: Et portefølje nettsted for kunstnere, som viser et bredt spekter av 3D -kunst.
* Polycount: Et forum dedikert til 3D -modellering, med diskusjoner, opplæringsprogrammer og ressurser.
* bøker:
* "3D Computer Graphics:A Comprehensive Introduction" av Donald Hearn og M. Pauline Baker: En klassisk lærebok som dekker grunnleggende prinsipper for 3D -grafikk.
* "Digital skulptur:For Game Artists" av Scott Spencer: Gir en praktisk tilnærming til 3D-skulptur for spillutvikling.
* "Den komplette guiden til 3D -modellering og animasjon" av Chris Evans: En omfattende guide som dekker ulike aspekter ved 3D -produksjon.
2. Programvaredokumentasjon og ressurser:
* Offisiell dokumentasjon: De fleste 3D -programvareleverandører tilbyr omfattende dokumentasjon, opplæringsprogrammer og supportfora.
* Nettsamfunn: Dedikerte samfunn for spesifikk programvare (f.eks. Blender, Maya, 3DS Max) gir verdifull støtte, opplæringsprogrammer og diskusjonsfora.
3. Utdanningsinstitusjoner:
* høyskoler og universiteter: Mange institusjoner tilbyr gradsprogrammer og kurs i 3D -datagrafikk, animasjon og relaterte felt.
* workshops og bootcamps: Kortsiktige workshops og bootcamps tilbyr intensiv trening i spesifikk programvare og teknikker.
4. Bransjearrangementer og konferanser:
* Siggraph: Den ledende konferansen for datagrafikk og interaktive teknikker, med presentasjoner, workshops og utstillinger.
* GDC (Game Developers Conference): En viktig begivenhet for spillutviklere, som viser frem de nyeste teknologiene og trender innen 3D -grafikk.
5. Personlig praksis og eksperimentering:
* eksperiment med gratis programvare: Begynn med gratis programvare som Blender for å utforske grunnleggende konsepter og utvikle grunnleggende ferdigheter.
* Følg opplæringsprogrammer: Begynn med nybegynneropplæringsprogrammer og går gradvis videre til mer avanserte teknikker.
* Lag personlige prosjekter: Arbeid med dine egne prosjekter for å bruke kunnskapen din og få praktisk erfaring.
Ved å kombinere disse ressursene kan du bygge et sterkt fundament i 3D -datagrafikk og utvikle ferdighetene dine for å skape fantastiske bilder.