| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> Graphics Software >> Content
    Hva var de to tidligste grafikkprogrammene?
    Det er vanskelig å kartlegge de absolutte * GRAFIKS -programmene, ettersom tidlig databehandling var veldig forskjellig fra det vi vet i dag. To viktige tidlige programmer som betydelig påvirket grafikkutviklingen er imidlertid:

    1. SketchPad (1963): Sketchpad, som er utviklet av Ivan Sutherland på MIT, regnes ofte som første interaktive grafikkprogram . Det tillot brukere å tegne og manipulere enkle geometriske former på en dataskjerm ved hjelp av en lett penn. Dette var et stort gjennombrudd, og introduserte konsepter som objektorientert programmering og brukergrensesnittet, som er grunnleggende for grafikkprogramvare i dag.

    2. Ivan Sutherlands "The Ultimate Display" (1963): Dette prosjektet var ikke et program i tradisjonell forstand, men det var et grunnleggende sprang i utviklingen av datagrafikk . Det innebar å lage en hodemontert skjerm (HMD) som tillot brukere å se og samhandle med 3D-objekter i virtuelt rom. Denne forskningen banet vei for fremtidige oppslukende teknologier som VR.

    Selv om det var andre tidlige grafikkprogrammer, er disse to spesielt viktige fordi de la grunnlaget for utvikling av moderne datagrafikk.

    Husk at "tidligst" er noe subjektivt, ettersom andre programmer kan ha eksistert før disse, men de oppnådde ikke samme påvirkningsnivå eller innovasjon.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva bruker grafikk eller bilder for å hjelpe brukeren …
    ·Hva er grafikkmedieakselerator? 
    ·Hva er fordelen med integrert grafikk kalt Intel Graphi…
    ·Hvordan Pakk Art Rundt en Globe i Illustrator 
    ·Hvilken type programvare manipulerer figurer? 
    ·Hva er AMD 64 Athlon FX? 
    ·Hva er utskrivbart område i grafikkpakken? 
    ·Enkel måte å Ready bilder for Craigslist 
    ·Hva er en akselerert grafikkport? 
    ·Hva er grafikkbasert operativsystem? 
      Anbefalte artikler
    ·Slik kopierer Overdrive til en iPod 
    ·Slik konverterer PPT til et Word- dokument 
    ·Hvordan bruke teknologi i Public Speaking 
    ·Hvordan lage en graf i Excel i Windows 7 
    ·Hvordan bruke Excel valgknappen for å velge en autofig…
    ·Hvordan endre navn på kolonner i SQL 
    ·Hvordan kombinere to deler av en RAR -fil 
    ·Slik konverterer MOV til HAVA 
    ·Problemer med Advanced Windows Care 
    ·Hvordan laste ned Twitter-videoer 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/