| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> Graphics Software >> Content
    Program for Bucket Filling In Computer Graphics Lab?

    Bøtter fyllingsalgoritme i datagrafikklaboratorium

    Her er en oversikt over å implementere en algoritme for bøttefyll i et datagrafikklaboratorium, inkludert forklaringer, kodeeksempler og hensyn:

    1. Algoritmeoversikt

    Bøttestillingsalgoritmen, også kjent som flomfyll, brukes til å fargelegge et sammenhengende område med piksler med en spesifisert farge. Den starter med en frøpiksel og farger rekursivt tilstøtende piksler i samme farge til den møter en grense.

    2. Implementeringsmetoder

    To primære tilnærminger eksisterer:

    * rekursiv flomfylling: Denne metoden bruker en rekursiv funksjon for å krysse tilkoblede piksler. Det er enkelt å forstå, men kan føre til stable overløp for store områder.

    * iterativ flomfyll (købasert): Denne metoden bruker en kø -datastruktur for å lagre piksler som skal behandles, og sikrer effektiv minnebruk.

    3. Pseudokode (rekursiv)

    `` python

    Def Floodfill (Image, X, Y, OldColor, NewColor):

    Hvis bilde [x, y] ==oldColor:# sjekk om den nåværende piksel er målfargen

    Bilde [x, y] =newColor # Endre fargen

    # Fyller rekursivt tilstøtende piksler

    Floodfill (bilde, x + 1, y, oldcolor, newColor) # høyre

    Floodfill (Image, X - 1, Y, OldColor, NewColor) # Venstre

    Floodfill (Image, X, Y + 1, OldColor, NewColor) # Down

    Floodfill (Image, X, Y - 1, OldColor, NewColor) # Up

    `` `

    4. Pseudokode (iterativ)

    `` python

    Def Floodfill (Image, X, Y, OldColor, NewColor):

    kø =[(x, y)] # initialiser kø med frøpiksen

    Mens kø:

    (x, y) =kø.pop (0) # Dequeue the Next Pixel

    Hvis bilde [x, y] ==oldColor:

    bilde [x, y] =newColor

    # Legg tilstøtende piksler i køen

    kø.append ((x + 1, y))

    kø.append ((x - 1, y))

    kø.append ((x, y + 1))

    kø.append ((x, y - 1))

    `` `

    5. Kodeeksempel (Python med OpenCV)

    `` python

    Importer CV2

    Importer numpy som NP

    Def Floodfill (Image, X, Y, OldColor, NewColor):

    # Definer en kø for lagring av piksler for å behandle

    kø =[(x, y)]

    Mens kø:

    (x, y) =kø.pop (0)

    Hvis bilde [x, y] ==oldColor:

    bilde [x, y] =newColor

    # Legg til gyldige naboer i køen

    Hvis x + 1 kø.append ((x + 1, y))

    Hvis x - 1> =0 og bilde [x - 1, y] ==oldColor:

    kø.append ((x - 1, y))

    Hvis y + 1 kø.append ((x, y + 1))

    Hvis y - 1> =0 og bilde [x, y - 1] ==oldColor:

    kø.append ((x, y - 1))

    Returbilde

    last et bilde

    image =cv2.imread ('your_image.png')

    Velg frøpiksel og farge

    x =50

    y =50

    oldColor =(255, 255, 255) # Eksempel:Hvit

    newColor =(0, 0, 255) # Eksempel:blå

    Bruk flomfyll

    Filled_Image =Floodfill (Image.Copy (), X, Y, OldColor, NewColor)

    Vis resultatet

    cv2.imshow ('original', bilde)

    cv2.imshow ('fylt', fylt_image)

    cv2.waitkey (0)

    cv2.destroyAllWindows ()

    `` `

    6. Laboppsett og hensyn:

    * programvare:

    * Python med OpenCV -biblioteket anbefales for bildebehandling.

    * Andre alternativer inkluderer:

    * C ++ med OpenGL for gjengivelse i sanntid.

    * Java med Javafx for grafikkprogrammering.

    * Maskinvare:

    * En datamaskin med tilstrekkelig RAM og prosesseringskraft.

    * En skjerm eller projektor for å vise resultatene.

    * Visualisering:

    * Bruk det valgte bibliotekets skjermfunksjoner for å visualisere bildet før og etter fylling.

    * Vurder å bruke forskjellige farger for å skille det originale bildet og det fylte området.

    7. Applikasjoner:

    * Bildedigering: Fylle områder med spesifikke farger.

    * interaktivt maleri: Maleriprogrammer som bruker en Bucket Fill -funksjon.

    * Datakraft: Coloring -objekter i 3D -modeller.

    8. Ytterligere merknader:

    * grensehåndtering: Forsikre deg om at algoritmen din identifiserer og stopper riktig ved grensen til regionen som skal fylles.

    * Resultatoptimalisering: Den iterative tilnærmingen fungerer generelt bedre enn den rekursive for store bilder.

    * utvidelser: Utforsk forskjellige variasjoner som "grensefyll" algoritmer som bruker kantdeteksjon.

    Denne guiden gir et grunnleggende rammeverk for implementering av en algoritme i bøtter i et datagrafikklaboratorium. Eksperimenter med forskjellige implementeringer, farger og bilder for å utforske potensialet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er tilsvarende Final Cut Pro på Windows 
    ·Hva er forskjellen mellom 2D og 3D -grafikk? 
    ·Hva menes med grafikkundersystem? 
    ·Hva mener du med datagrafikk? 
    ·Hvordan lage Refleksjon Layers i GIMP 
    ·Hvorfor bruker du grafikk? 
    ·Hva er forskjellen mellom grafikk av DOS og Windows? 
    ·Komposisjonsforskjell mellom PNG og CNG? 
    ·Når ble MESA - datagrafikk opprettet? 
    ·Hva er de to typene grafikk som brukes til å skildre e…
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan redigere video Properties 
    ·Hvordan laste ned sangene på DVD 
    ·Hvordan Backup E-post på Windows Live 
    ·Hvordan normalisere en ERD 
    ·Slik fjerner et fargeskjær i Photoshop CS3 Øyeblikkel…
    ·Hvordan utforme en Access Relational Database 
    ·Hvordan Split Zip-filer med Windows XP 
    ·Slik Sync Day Bank Med Quicken 
    ·Hvordan Slette Network Magic Oppgrader fra Startup 
    ·Hvordan bygge en PDF Med Automator på en Mac 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/