Dice er en integrert del av mange spill , alt fra brettspill hvor terningen er rett og slett en måte å finne ut hvordan du flytter et spill token til terning - bare spill som craps , hvor terningen er de eneste elementer som benyttes . Hvis du ikke har tilgang til terningen , men trenger terning for et spill du spiller , er en enkel løsning å bruke tilfeldige tall i Microsoft Excel for å lage din egen randomisert par terninger , som får re - rullet hver gang du trykker på f9 knappen. Instruksjoner
en
Velg en tre -for- tre rutenett av celler på et Excel-ark . Som et eksempel, sier den øverste raden av våre ark " Rolling Dice Generator " og den andre raden brukes til å merke hver dør som " Die 1" og " Die 2" , mens vi skal bruke cellen til venstre for dør for generering av vår tilfeldig tall, slik at dysen kan være i den første kolonnen. Av denne grunn vår første dør vil ha sin øverste venstre hjørne i celle B3 , og vil være cellene i rad 3 til 5 søyler B til D.
2
Velg cellefyllfarge du ønsker din terninger å være, velg deretter " Thick Box Border " alternativet. Dette fyller inn og skisserer terningen . For vårt eksempel vil vi gjøre en rød dør , så rødt fyll er valgt, og terningen blir deretter skissert med tykk svart ramme .
3
Velg skriften fargen du ønsker dine pips , prikker på dysen , for å være . For vårt eksempel vil vi sette hvite pips på våre røde terninger, som et casino dø .
4
Velg "Format " og deretter " celler" og velg " Center" for både horisontal og vertikal justering fra " Alignment "-kategorien , og 12-punkts skrift fra " Skrift "-kategorien .
5
Juster høyden på de tre rader og tre kolonner i terningene er på til 15 piksler. For vårt eksempel , radene 3 til 5 og kolonnene fra B til D er alle satt til 15 piksler , noe som gjør en dør som er 45 -by -45 .
6
Klikk på cellen ved siden av den øvre venstre celle i die , celle A3 i vårt eksempel , og skriv inn "= TILFELDIGMELLOM ( 1,6) " inn i cellen . Dette gjør cellen genererer et tall mellom ett og seks år da F9 trykkes .
7
Enter " = HVIS ( A3 > 1 , CHAR ( 111 ) , " ") " i øvre venstre og nedre riktige cellene i terninger rutenett . Noen tall over en trenger en prikk i øvre venstre og nedre høyre celler . Hvis det tilfeldige tallet er over en, vil dette føre til en "o" skal vises , fungerer som et pip på terningen . Hvis tilfeldig tall er i en celle annet enn A3 , erstatte A3 med tilsvarende celle i dette og fremtidige tiltak .
8
Enter " = HVIS ( A3 > 3 , CHAR ( 111 )," " ) " i de nedre venstre og øvre høyre celler i terninger rutenettet. Noen tall over tre trenger en prikk i nedre venstre og øvre høyre celler . Hvis det tilfeldige tallet er over tre, vil dette føre til en "o" skal vises , fungerer som et pip på terningen .
9
Enter " = HVIS ( ISODD ( A3 ) , røye ( 111 ) , " ") " inn til sentrum kvadratet av rutenettet . Sentrum-torget krever et pip for en , tre eller fem, og denne funksjonen returnerer som sant og gjør en " o " for alle oddetall.
10
Enter " = HVIS ( A2 = 6 , CHAR ( 111 ), "" ) " i venstre og høyre celler i den midtre raden . Disse cellene krever bare et pip hvis terningen rullet er en seks
11
Marker cellene i dør samt celle med tilfeldige tall ; . Kopiere og lime inn celler ved siden av den første die . Du har nå to tilfeldige terninger.
12
Velg de to tilfeldige tall og endre font farge for å matche cellen farge , hvit som standard , av cellene de er i. Dette vil skjule tallene fra vise.