The 3 -D -programmet Blender gir støtte for Windows , Mac OS X , Linux og FreeBSD i en åpen - kildekode-produkt gitt under GNU General Public License. Når du importerer modeller i Blender fra andre 3D- programmer , kan du se uvedkommende gjenstander som bryter opp overflaten i triangulert figurer eller innføre unødvendige hjørner som legger gjenstander til design . Opprydding disse formene produserer korrigert produksjon på bare noen få trinn. Instruksjoner
en
Trykk på " A" for å velge alle. Hvis du allerede har hatt et aktivt valg, trykk "A" to ganger , en gang for å fjerne markeringen hva som ble valgt og igjen for å velge alle. Alternativt kan du bruke høyre museknapp - " RMB " i Blender terminologi - å gjøre objekt - baserte valg og "Shift - RMB " for å legge til i utvalg
2
Press. "W" for å åpne Specials menyen . Velg " Fjern Dobler " og trykk "Shift - J " for å kvitte seg med overflødige detaljer.
3
Sjekk din modell etter tegn på flere objekter som krever korreksjon. Når du har eliminert de triangulering og ekstra noder som kan gjøre din modell umulig å gjengi , kan du fortsette å tilpasse importen ytterligere .