Fraps er et gaming verktøy som fanger opp enkelte skjermbilder og video i sanntid for benchmarking . Navnet på verktøyet viser til bilder per sekund. Fraps fungerer med både OpenGL og DirectX -programmer og er populær blant spillutviklere og enkeltpersoner som bruker spillet opptak for film . Fraps viser også spillytelsen informasjon. Til tider kan Fraps lyd spille ute av sync . Grunnleggende Solutions
Out- of- sync lyd i Fraps kan synkroniseres foran eller bak den tiltenkte bildet. For å løse lyd sync problemer , oppdatere Fraps verktøyet til den nyeste versjonen. Fra hovedverktøylinjen menyen , velg " Fraps " og klikk "Søk etter oppdateringer ". Hvis oppdatering ikke løser audio sync , kontrollere at en hake til venstre for "Sync " under programmets "Audio " ledd.
Kompressor
Lyd ute av sync fra begynnelsen av avspillingen kan skyldes kompressor problemer. Finn ut om kompressoren er kilden til sync problem ved å bekrefte fraværet av en sync problem når du viser opptakene i sin rå form . Åpne codec innstillinger og velg " Kompressor " alternativet. Velg " Zero latency " før koding av opptakene.
Gigabyte Limit
Sync problemer som gradvis forverres vanligvis ikke resultere fra kompressor problemer. I stedet kan gradvis forverring problemer skyldes strenger flere filer sammen , og disse problemene vil ikke oppstå du spille av filene enkeltvis. For å sikre kompatibilitet med alle video redigering programmer , pålegger Fraps en 4 gigabyte grense for individuelle filer . Strenger flere filer som overstiger denne grensen kan føre til problemer med synkronisering .
Limit Løsning
p Hvis Fraps ikke tillater deg å kombinere flere filer for kodingen , velg den "Direct Stream Copy " fra " Source Video" ledd. I tillegg velger du " Source Audio" alternativet. Dette gjør det mulig å kombinere filene uten å oppleve problemer med synkronisering og å redigere eller kode de enkelte filer som helhet.