Unified Modeling Language ( UML ) er en programvare modellering språk med vekt på grafikk og bevegelse . Det er industristandarden språk for programvare modellering og design, i henhold til Sparx Systems. Imidlertid kan noen utviklere og software design bedrifter opplever problemer ved bruk av UML . Ulemper med å bruke UML blant annet legge oppgaver til et prosjekts arbeidsomfang og stole på UML diagrammer for tungt . Tid
En ulempe noen utviklere kan finne når du bruker UML er den tiden det tar å administrere og vedlikeholde UML diagrammer . Skal fungere ordentlig, må UML diagrammer skal synkroniseres med programvaren kode , noe som krever tid å sette opp og vedlikeholde , og legger arbeidet til en programvare utviklingsprosjekt. Små selskaper og uavhengige utviklere kanskje ikke være i stand til å håndtere den ekstra mengden arbeid som kreves for å synkronisere koden .
Uklart Hvem Fordeler
p Det er ikke klart alltid hvem fordeler fra et UML-diagram . Ifølge en artikkel publisert på Eiffel Softwares nettsted , er UML ikke en fordel å programvareutviklere , hovedsakelig fordi programvareutviklere jobber med kode , ikke bilder eller diagrammer . UML diagrammer kan være gunstig for prosjektledere eller ledere for å illustrere hvordan et verktøy vil fungere, men det kan være lettere å trekke diagrammet ut på en tavle eller stykke papir , i stedet for å ta seg tid til å lære UML språk .
Diagrams kan få overveldende
Når du oppretter et UML-diagram i forbindelse med utvikling av programvare , kan diagrammet bli overveldende eller Overkompliserte , som kan være forvirrende og frustrerende for utviklere . Utviklere kan umulig kartlegge hver enkelt scenario for et verktøy i diagrammet , og selv om de prøver å , blir diagrammet rotete . En måte utviklere kan bekjempe dette problemet er å bare inkludere grunnleggende fakta og informasjon på høyt nivå i UML diagrammer , ifølge et innlegg på Stack Overflow av Stefano Borini , et kvantesprang kjemiker og UML utvikler.
Too mye vekt på design
UML legger mye vekt på design, noe som kan være problematisk for noen utviklere og bedrifter. Ser på en programvare omfang i et UML-diagram kan føre til programvare prosjektets interessenter over- analysere problemer , samt føre til at folk mister fokus ved å bruke for mye tid og oppmerksomhet på programvare funksjoner . Bedrifter kan ikke løse alle problemer med et verktøy ved hjelp av et UML-diagram - til slutt , de må bare begynne koding og testing . Brody Gooch , en co -skaperen av UML , sa at den opprinnelige visjonen for UML var en " grafisk språk for å hjelpe grunn om utformingen av et system som det utfolder seg. " Hvis folk får hengt opp ved hjelp av et diagram for å identifisere og løse problemer, kan det forsinke selve arbeidet som må gjøres for å løse problemene.