Microsoft Flight Simulator 9 ble mye endret ved simulatoren bruker fellesskapet til å omfatte en rekke flyplasser som ikke er dekket i hovedprogrammet , eller dekkes bare i lys detalj av Microsoft. Denne flyplassen data er brukbare i Microsoft Flight Simulator X , men bare etter at det er blitt konvertert for dette formålet. FSX programmet kan gjøre det meste av ombygging , men noen teksturer brukes for FS9 flyplasser er kanskje ikke tilgjengelig i FSX . Å konvertere flyplassen fullt ut, vil disse mangler teksturer må byttes manuelt via en tredjeparts flyplassen design redaktør . Når de nye teksturer er på plass , men du bør være i stand til å nyte den nye flyplassen og plasseringen uten problemer . Du trenger
Airport design redaktør program
Vis flere instruksjoner
en
Pakk flyplassen naturen inn i add -on scenery mappe for FSX . Mappen ligger i katalogen der du installerte programmet . Bruk en ny katalog for hver enkelt lufthavn , trekke både naturen og tekstur katalogen inne ved å høyreklikke på filnavnet og velge "Extract Here" alternativet.
2
Load FSX program hjelp av ikonet på skrivebordet eller programmet menyen åpnes ved å klikke på "Start "-knappen på verktøylinjen.
3
Klikk på " Settings" under "Alternativer "-menyen . Velg " Scenery Library" og velg deretter " Legg Area" for å åpne en fil explorer . Naviger til " Addon Scenery " katalog , og klikk deretter på mappen du opprettet for flyplassen . Klikk på et tomt område i mappen område av flyplassen oppføringer å lukke listen. Klikk på " OK "-knappen , og trykk " OK " igjen for å bekrefte flyplassen utvalget i FSX
4
Vent til FSX å gjenoppbygge naturen området ved å laste flyplassen elementer fra FS9
. .
5
Bruk " World" -menyen for å velge den nylig lagt flyplassen. Vent til flyplassen for å laste, og velg deretter et fly å bruke. Ta av, og undersøke flyplassen elementer for eventuelle manglende teksturer . En manglende struktur vil bli markert med en svart firkant og indikerer at FS9 flyplassen tekstur brukt var ikke kompatible i format med FSX . Legg merke til de ulike modellene uten teksturer festet for utskifting.
6
Start FSX flyplassen design redaktør program. Det er flere design programmer fritt tilgjengelig for nedlasting , hvorav to er oppført i avsnittet . Programmene fungerer mye som et CAD-program gjør med hver modellerte objekt som vises i design arbeidsområde og teksturene for modellen vedlagt som modell attributter.
7
Legg flyplassen som du konverterer til flyplassen design program som FSX flyplassen. De svarte firkantene vil være til stede når du viser flyplassmodeller med teksturen sette på .
8
Slå på tekstur innstilling, og deretter velger du en av de svarte firkantene på de ulike untextured modeller . Gå til teksturen menyen i programmet , og velg en erstatning tekstur fra eksisterende FSX teksturer . Bruke de nye teksturer til modellen , og deretter lagre flyplassen igjen som en FSX flyplassen fil med BGL filtype som brukes for flyplasser .
9
Start FSX og laste flyplassen som starter flyplassen . Ta av i et fly , og undersøke flyplassen. Alle de manglende teksturer vises som svarte bokser før skal nå ha en strukturert dekker.