Valve tillater uavhengige utviklere å lage sine egne spill moduler fra Valve spill ved hjelp av Source SDK motor som går Valve distribuerer Hammer editor som en del av Source Software Development Kit " Half- Life 2 ». , som lar deg lage mods fra den eksisterende koden . Før du kan bruke Hammer, må du konfigurere den. Instruksjoner
en
Åpne Source DSK Launcher og begynne Hammer.
2
Klikk "Nei " for å få opp " Konfigurer Hammer" dialogboksen.
3
Klikk på " Rediger " ved siden av konfigurasjonen drop- down menyen.
4
Klikk "Legg til ", skriv inn et navn på spillet og klikk " ; . . OK "Klikk " Lukk "
5
Klikk" Add " ved siden av" spilldata "Klikk på et spill datafilen du vil bruke, og klikk" . ; . Åpne "
6
Enter" 0,25 " i standard tekstur skala feltet og" verktøy \\ toolsskybox "i cordon tekstur feltet
7
. Klikk på "Browse " ved siden av "Game Kjørbar Directory " og naviger til plasseringen av spillet på datamaskinen. Klikk "OK". Kopier den samme informasjonen inn i spillet katalogen feltet .
8
Klikk på "Browse " ved siden av "Hammer Map Directory " og naviger til riktig mappe på harddisken din kjøre. Klikk "OK".
9
Klikk "Bygg programmer" og fyll inn steder for de fire aktuelle kjørbare filer på harddisken din . Angi et sted å lagre Hammer kart.
10
Klikk " OK " for å fullføre konfigurasjonen av Hammer.