The Adventure Game Studio programvare er et avansert verktøy som lar deg lage spill, spesielt rollespill . Du kan definere parameterne for kamp og selv script hendelser for cut -scenes . Hvis du ønsker et tegn til å si noe , må du opprette en Dialog Script fil som deretter kan snakkes av noen av tegnene . Instruksjoner
en
Åpne spillprosjekt i " Adventure Game Studio. " Alle de opprettet dialog skript vil bli funnet på øverst til høyre panel av grensesnittet .
2
Klikk på " pluss"-tegn ved siden av " Dialog " alternativer på øverste høyre panel av grensesnittet. Den " Dialog" treet vil utvide.
3
Høyre -klikk " Dialoger " og klikk "Opprett ny script . " The script editor vinduet vises.
4
Klikk "Opprett nytt alternativ " fra venstre side av skjermen . Et tomt tekstfelt vises.
5
Type linjen av dialogen du ønsker å si. Gjenta trinn 4 og 5 til all dialogen i samtalen har blitt skrevet. Koden på høyre vil automatisk gjenspeile endringene du har gjort.
6
Gå tilbake til hovedsiden ved å klikke på "Start Page " fanen øverst på skjermen . Endringene lagres automatisk .
7
Klikk "Pluss " ved siden av " tegn" alternativet. Den " Character" treet vil utvide.
8
Klikk tegnet du ønsker å starte samtalen . På "Hendelser "-vinduet nederst til høyre i grensesnittet vil vises .
9
Dobbeltklikk på " Snakk med karakter "-feltet . Noen eksisterende kode vil allerede vises : en
funksjon cOldMan_Talk ( ) {
}
10
Skriv inn navnet på dialog filen og Start ( ); umiddelbart . følge den mellom de to brakettene . For eksempel, hvis manuset ble kåret til " dOldMan , " du ville skrive : en
funksjon cOldMan_Talk ( ) { dOldMan.Start (); }
Manuset vil da bli aktivert i - spillet .