Dungeons and Dragons Online er et massivt multi -player online spill som drives av Turbine Entertainment som bruker Eberron setting for Wizards of the Coast Dungeons & Dragons 3,5 reglene . Den bruker en tegn- klasse - basert struktur , hvor hver klasse har unike evner og oppfyller en nisje på laget. En av disse nisjene er "party healer ", og to klasser som oppfyller at nisje er den geistlige og favoriserte Soul . Combat Evner
Når det gjelder å treffe ting med melee våpen eller med varierte våpen , den geistlige og favoriserte Soul er nesten identiske. Den favoriserte Soul har tilgang til ulike stridsrelatert bragder enn den geistlige og får litt mer offensive potensial fra dem . Begge klassene har lette og middels rustning ferdigheter . . Den åndelige gevinster Heavy Armor ferdigheter
spellcasting
geistlige har muligheten til å tilbringe tid ut av en kamp og endre det staver de kan kaste : Dette tar en kort periode tid. Geistlige kan veldig enkelt konfigurere sin spellcasting å dekke behovene til et bestemt oppdrag hvis de kan forberede seg på forhånd . Favoriserte Souls kan bare endre sine staver ved bruk av et ritual som kan gjøres hver tredje dag . Til gjengjeld for dette , favoriserte Souls , som trollmenn , få mest spell poeng per dag , og få mest spell poeng tilbake på hver hvileperiode . I gjennomsnitt , geistlige har om lag to tredeler av spell poeng favoriserte Souls gjøre. Et yndet Soul vil ha et mindre antall spells å kaste hver dag , men vil være i stand til å kaste flere tilfeller av disse anfallene enn en geistlig vil.
Primær attributter
de favoriserte Soul får tilgang til staver gjennom Charisma attributt, men bruker Wisdom å avgjøre hvor vanskelig disse anfallene er å motstå. Den geistlige bruker Wisdom å få tilgang staver og satt sin motstand vanskelighetsgrad, mens du bruker Charisma for slike evner som å slå undead - evnen til å lage alt fra zombier til Liches flykte fra et hellig symbol . Et yndet Soul bør vekt Charisma først og Wisdom andre , mens en geistlig bør vektlegge Wisdom først og Charisma andre .
Spell Typer og Saving Kaster
Åndelige er tilgjengelige staver og den favoriserte Soul er tilgjengelige staver er det meste likt , for det er mye magi i begge listene som fungerer likt . Den favoriserte Soul har noen mer offensive spells , og den geistlige har noen flere defensive magi. Den favoriserte Soul har "god" sparing kaster i alle tre områdene ( heltemot , reflekser og Will ) , mens geistlige har en "dårlig" Reflekser sparer kaste . Dette gjør det mindre sannsynlig at en favoriserte Soul kommer til å ende opp påvirket av et negativt utfall fra en spell .