? Microsoft XNA Studio Express er et sett av NET bibliotek som lar spillet programmerere bruker C Sharp , eller C # , for å lage spill. . Spill laget med hjelp av XNA rammeverket kan kjøres på både Windows- operativsystemet og Xbox 360 . Rendering objektmodeller i XNA er en viktig del av å utvikle og administrere spill. Du kan gjengi et objekt modell i noen få enkle trinn. Du trenger
XNA Game Studio , noen versjon
Vis flere instruksjoner
en
Åpne XNA Game Studio og høyre -klikk på " Innhold" -prosjektet . Klikk på " Legg til" og velg " Eksisterende element " for å velge et objekt modell .
2
Naviger til mappen der du lagret objekt-modellen og velge det. Objektet modellen vil ha " . FBX " forlengelse .
3
Gå til " Properties "-menyen . Velg " Autodesk FBX - XNA " som "Innhold Importør " og " Model - XNA Framework " som du kan velge ulike innhold importører og prosessorer , avhengig av objekttype
"Innhold prosessor . " .
4
Lagre løsningen på harddisken , og gi den navnet " " spill1 . " den lagrede filen vil ha en" . cs "forlengelse . Bygge løsningen .
5
Gå til " Solution Explorer" i XNA Game Studio og dobbeltklikk på " game1.cs " filen du nettopp lagret . Legg til følgende kode i begynnelsen av " Spill1 " klasse erklæring for å legge til et nytt medlem som vil holde objektet du ønsker å gjengi : en
privat Model gameObject ;
6
gå til " LoadGraphicsContent "-metoden . Legg til følgende kode for å laste inn objektet i " gameObject " medlem du nettopp opprettet : en
gameObject = Content.Load ( "objekt ");
Erstatt " objekt" ; med objektet importert du
7
Lagre løsningen på harddisken og bygge den til å gjengi objektet
. .