Bruker tilpassede spill har blitt mer populært de siste årene . Spillere kan nå lage kart for populære spill som Halo eller Starcraft , eller lage en tegning av seg selv for bruk i å spille spill på Wii . Kanskje den ultimate tilpasset spillet ville tillate en spiller å trekke sine egne tegn og animere seg . Du kan lage et spill som gir denne funksjonaliteten ved hjelp av nesten alle spill rammeverk som gir tegningen og laste opp kontrollene . Brukere vil elske laste opp sine bilder , tegne figurer og spille spill som har seg selv og karakterene de har tegnet . Instruksjoner
en
Lag et nytt prosjekt i spillet utviklingsmiljø av ditt valg .
2
Legg en kontroll som tillater brukeren å laste opp en fil , for eksempel et FileUpload kontrollere, for å tillate brukeren å laste opp et bilde av seg selv eller andre . Legge til tekst som informerer brukeren de bør laste opp et bilde av seg selv ved hjelp av kontroll
3
Legg en grafisk - . Kalt en " sprite " i spillprogrammering - til spillet ved hjelp bildet lastet opp av brukeren .
4
Tillat brukere å trekke tegn ved hjelp av tegningen klasser som tilbys av rammen din . Lag en boks som holder sine tegninger , og en pensel eller en blyant -ikonet for å tillate dem å lage egne tegninger . Legg sprites at spilleren kan kombineres for å skape karakterer . Gjør hver sprite, bortsett fra bunnen sprite, med en transparent bakgrunn , slik at spillerne kan lags bilder. For eksempel lage en rekke hode , hår , nese , øyne og munn figurer for å tillate brukere å stable bilder og lage et menneskelig portrett.
5
Lag animasjoner som beveger figurene med metodene som følger av programmeringen klasse . Mange rammer bruke horisontale og vertikale aksen dataverdier som grunnlag for animasjon.
6
Lag de resterende delene av spillet som passer. Lag et bilspill ved å animere en karakter bilde i en racing bil , for eksempel. Bruk verktøyene tilbys av programmering rammeverket i å lage din bestemt type spill , som mange gaming rammer målrette en bestemt sjanger av spillet . Første person shooter spill , for eksempel, er en spesialisert sjanger og programmerere ofte avhengige spillutvikling rammeverk som er laget spesielt for denne sjangeren . (Se Referanser 6 )