RPG Maker VX kan lage pene spill som bruker 32bit farger og en jevn bildefrekvens på 60 bilder per sekund ( fps ) . Dine spill kan ha en maksimal oppløsning på 544x416 , og i den nyeste versjonen av RPG Maker VX , kan du gjøre dine tegn drives ved hjelp av en standard funksjon . Hvis du bruker RPG Maker VX , merker du irriterende autoshadows som vises fra auto - fliser og er regnet som en bug . Men , du dreper disse skygger ved hjelp av et enkelt script i spillet. Instruksjoner
en
Åpen RPG Maker VX , gå til "File " og velg " Åpne prosjekt " for å åpne spillet ditt. Du må manuelt legge til litt kode i spillet å drepe autoshadows .
2
Klikk på " Script Editor " bilde for å åpne script editor. Du vil legge manuset til å drepe autoshadows her .
3
Høyreklikk på " Hoved Process" og velg " Sett inn". Dette vil legge en ny linje der du kan sette inn et script
4
Klikk den hvite linjen og sette inn følgende kode for å drepe autoshadows : .
klasse Game_Mapattr_writer :? autoshadowsdef autoshadowsreturn @ autoshadows unless@autoshadows.nil @ autoshadows = falsereturn falseend
alias ma_remove_auto_shadows_on_setup setupdef oppsett ( map_id ) ma_remove_auto_shadows_on_setup ( map_id ) # Snarere enn gjentatte ganger kalle en metode , satt en lokal variabel å ha det datama_data = datareturn hvis autoshadows # for alle rutene på mapfor x i 0 . .. ( ma_data.xsize - 1 ) for yi 0 ... ( ma_data.ysize - 1 ) # Hvis huset autotileif ma_data [ x , y , 0 ] > = 4352 && ma_data [ x , y + 1 , 0 ] > = 4352 && ma_data [ x + 1 , y + 1 , 0 ] < 4352 # Slett auto Shadowma_data [ x , y , 1 ] = ma_data [ x , y , 0 ] ma_data [ x , y , 0 ] = 0endendendendend
5
Bruk følgende kode i en samtale skript for å deaktivere autoshadows :
$ game_map.autoshadows = false
p Hvis du bestemmer deg du trenger autoshadows , bruker du følgende kode i en samtale skript for å gjøre dem i stand : en
$ game_map.autoshadows = true
6
dasdasdasd
7
dasdasdasd
8
asdasdasdsad