Et grafisk brukergrensesnitt ( GUI ) kan du spille et spill ved å klikke på knapper og andre kontroller . Uten en GUI , ville du må være i stand til å styre et spill via kommandolinjen til å spille mange typer spill. En GUI kan du lage en ny karakter med et klikk på en knapp , eller å velge en dato ved å klikke på en kalender objekt. Du kan lage en GUI i Microsofts XNA game rammeverk bruker sin innebygde klasser i kombinasjon med et tredjeparts bibliotek . Instruksjoner , Legg biblioteket Code
en
Last ned ønsket tredjepart GUI XNA kontroll sett fra en gratis eller betalt bibliotek tilgjengelig på nettet .
2
Åpne spillet som må inneholde et GUI i Visual Studio.
3
Høyreklikk på referanser menyen , klikk på " Legg Referanser " og bla til tredjeparts GUI -komponenter du har lastet ned . Klikk " OK " for å laste opp koden .
4
Reference GUI klassen biblioteket ved å plassere banen filen øverst på en hvilken som helst kode -fil som skal få tilgang til GUI. Ta med følgende linje med kode på toppen av filen: "ved hjelp GUILibrary.Library.Controls ; ", eller inneholde kode som hensiktsmessig referanser klassen bibliotek du har lastet ned
Programmer . GUI
5
List hver funksjon at GUI må utføre . Lag et ikon for hver funksjon og lagre den i en bildefil .
6
Legg knapper og andre grafiske elementer som er angitt av GUI -bibliotek. Lag, hvis du ønsker, til et angitt del av spillet syn port inneholde grafiske kontroller.
7
Wire hendelseshåndterere til hver knapp , ved hjelp av hendelsene levert av tredjepart rammeverk .
Side 8
Skriv koden for å implementere atferd som trengs innenfor hver hendelse handler, ved hjelp av funksjoner og objekter du allerede har opprettet. Skape nye funksjoner om nødvendig .