? Spillutviklere vanligvis gå gjennom en omfattende prosess med testing og kvalitetssikring før du slipper sine produkter til det offentlige . Mens de tidligste fasene av denne prosessen blir vanligvis oppbevart i huset, noen ganger utviklere åpne opp sitt produkt til fans før den er avsluttet , slik at de kan se noen av gameplay , og gir noen buzz om produktet. Den såkalte "open beta " stadiet oppstår vanligvis når spillet er nær å slippe , men hvert studio håndterer prosessen annerledes. Tidlig testing
Den tidligste fasen av testing er alfa testing, og vanligvis fokuserer på grunnleggende aspekter av gameplay. På dette stadiet , er spillet langt fra komplett , og testerne er generelt å sørge for at funksjoner som bevegelse , kamp, målretting og lignende fungere. Når den grunnleggende strukturen i spillet er ferdig, går den videre til beta testing, hvor testerne spille gjennom spillet og forsøke å finne feil og andre problemer som kan påvirke spillerne . Enten interne medarbeidere eller eksterne frivillige , må betatestere vanligvis undertegne en taushetserklæring før du tar del i prosessen , for å hindre offentlige lekkasjer av uferdig innhold.
Åpen Beta
< p > Noen ganger utviklere kan åpne opp sine beta testing prosess for publikum , gratis. Dersom et medlem av det offentlige kan delta i betatesten , er det en "åpen beta " , og utviklerne bruker vanligvis denne typen testing for å generere publisitet for en kommende utgivelse. I den åpne beta stadiet , er spillet vanligvis stort sett ferdig, med mindre aspekter gjenværende uferdige eller sent stadium innhold fjernet. Game- krasj bugs er fortsatt en mulighet , og utviklerne be om tilbakemelding fra brukere i hele prosessen for å rette opp eventuelle problemer som kan beskjære opp . Under åpen beta testing, vil studioet gir normalt en bygge for publikum som allerede har vært gjennom intern testing for å minimere feil og krasjer.
Mastering og Release
< p> Når utviklere og ledelse beslutte at spillet er klart for utgivelse , de låse bygge og lage en " release candidate " eller "golden master" . Dette representerer den endelige versjonen av koden at de vil kopiere inn salgsversjoner og selge til sine kunder. Making beslutningen om når man skal mestre et produkt er viktig i konsollen markedet , som PC-spill kan ha nytte av innhold patcher for å fikse bugs mens konsollspill må vanligvis stå på sine egne .
Forskjeller
Spesielt i tilfelle av massivt multiplayer online spill , vil utviklere vanligvis begrense end-game innhold fra åpen beta testing, slik at brukere som velger i fortsatt har et insentiv til å kjøpe eller abonnere på det endelige produktet . Grunnleggende spillmekanikk vanligvis forblir den samme mellom beta og slipp, selv om utviklerne kan tungt revidere eller selv ta vanskelige aspekter av gameplay ut helt. Lanserte spill har vanligvis mindre bugs enn beta bygger åpent for publikum , men dessverre mange utviklere dra nytte av patch sykluser å slippe uferdige spill med den hensikt å fikse dem senere , et syndrom som har frustrert mang en ivrig gamer.