Microsoft opprettet XNA utviklingsmiljø for å tillate programmerere til å lage spill som kan kjøres på en rekke plattformer , inkludert mobile enheter som kjører Windows Phone , Xbox 360 konsoller og datamaskiner som kjører Microsoft Windows. Du kan bruke programmering klasser som skip med XNA til å utføre nesten alle programmeringsspråk oppgave som er forbundet med spillutvikling , inkludert streaming , som du kan bruke til å legge lyd til et spill . Du trenger
Visual Studio med XNA installert
Vis flere instruksjoner
en
Åpne Visual Studio og dobbeltklikk på den klassen filen som du ønsker å bruke til å spille en strøm
2
Lag referanser til Audioengine , SoundBank , og WaveBank klasser
Audioengine sampleEngine ; . .
SoundBank sampleSoundBank ;
WaveBank sampleWaveBank ;
3
Initialiser sampleEngine , sampleSoundBank og sampleWaveBank gjenstander innenfor den metoden som må spille stream : en
sampleEngine = new Audioengine ( " file \\ \\ location.xgs ");
sampleSoundBank = new SoundBank ( sampleEngine , " file \\ \\ location.xsb ");
sampleWaveBank = new WaveBank ( sampleEngine , " file \\ \\ location.xsb ");
4
Instantiate en forekomst av Cue klassen med " GetCue ( ) . " metoden i SoundBank klassen
Cue sampleCue = sampleSoundBank ( "ild "); .
5
Spill strømmen ved å bruke " Play ( ) . " metoden i Cue objektet
sampleCue.Play (); .
6
Lagre filen og debug det å sikre at den utfører som forventet .