" roblox " modellene varierer fra blomster til enorme tårn i himmelen , og tilbyr en rekke funksjoner. Brukere laste ned modeller fra " Modeller" -delen av " Catalog " side eller bruker modellene følger med Roblox Studios. En snakkende modellen viser vanligvis en melding over hodet sitt , innbydende spillere eller gi dem instruksjoner. Å legge en melding til din modell , kan du bruke automatisk generert dialog av en humanoid objekt og endre den med en Lua script . Instruksjoner
en
Besøk din Roblox Place og trykk på " Rediger"-knappen .
2
Legg ønsket modell til Place bruke " objekt" -menyen .
3
Merk modellen . Åpne " Insert"-menyen , bla til " objekt" og velg " Part ".
4
Plasser en humanoid inne i modellen . Marker " Humanoid " innenfor " Object "-vinduet og trykk " OK" .
5
Dobbeltklikk på meldingen som vises over murstein . Skriv inn den nye meldingen , og trykk på "Enter "-tasten.
6
Legg til flere meldinger , hvis ønskelig , ved hjelp av en Lua skript . Skriv en "mens " statement som alltid utfører deretter skrive kommandoene som utgang meldingen : en
mens sann gjøre
script.Parent.Parent.Name = " message1 "
script.Parent.Parent.Name = " melding 2 "
slutten
Endre teksten i anførselstegn til ønsket metode .
7
Force modellen å vente mellom hver dialog alternativ, hvis ønskelig. Bruk " vente ( ) "-kommandoen og angi antall sekunder i parentesen. For eksempel tvinge skript for å vente i tre sekunder mellom første og andre dialog alternativet.
Vente ( 3 )
Plasser teksten etter den første meldingen, og før den andre meldingen .
script.Parent.Parent.Name = " message1 "
vente ( 3 )
script.Parent.Parent.Name = " message2 "
8 < p> Åpne "File "-menyen og bla til "Lagre".