Beboere i Second Life er kjent med å lage virtuelle objekter kan forvandle sin avatar til en skapning med et bevegelig og vinket halen ved å opprette en flexi prim objekt. Prim er en forkortelse for primitive og refererer til tredimensjonale polygonal figurer som brukes av spillere. Foreløpig er det bare tre typer fleksible Prims : bokser , sylindere og prismer . Å gjøre en flexi prim hale krever ikke bruk av skript. Prosessen består av å opprette og endre en fleksibel prim sylinder og feste til avatar. Instruksjoner
en
Åpen Second Life og klikk på bakken eller et annet sted hvor du kan bygge noe . Klikk på " Build "-knappen på bunnen av skjermen , og trykk ", opprette en ny prim . " Bruk Generelt Tab og gi prim et navn , for eksempel " flexi prim hale, " og lagre .
2
Trykk på "Mer" -ikonet for å se flere alternativer for flexi prim . Klikk på " Egenskaper "-fanen og sørge for at boksen som sier " Fleksibel bane" er krysset av. Funksjoner , velger prim typen til å være en sylinder.
3
Utvid sylinderen til ønsket halen form. Jo lenger den prim, jo mer vil det flex . Korte flexi Prims ofte bare synes å være vrir , ikke vinke .
4
Juster innstillingene for de forskjellige kombinasjonene av mykhet , gravitasjon , luftmotstand , vind og spenning for å gi flexi prim dimensjon og fleksibilitet . Eksperiment for å se hvordan ulike egenskaper med ulike verdier samhandle med "anker ", som er den delen av prim som vil bli lagt til avatar.
5
Juster innstillingen av "Z " for å ha halen bevege seg i den retningen du ønsker. Siden flexi Prims bare bøye i Z - retningen starter fra "anker ", bruker du rotere funksjonen for å foreta halen flex i en annen retning .
6
Høyreklikk på flexi prim boksen og velg " Edit " for å legge tekstur som farger, teksturer eller mønstre .
7
Ferdigstille utseendet og flyten av flexi skjørt halen og trykk " Lagre".
8
Fest flexi prim halen på avataren din ved å høyreklikke og velge "Legg til korsryggen. "