Roblox , et gratis online verden , består av chatterom , virtuelle butikker og steder . Hver bruker oppretter sin plass med Roblox editor " Roblox Studios. " Vanligvis består et sted av objekter levert av Roblox , som for eksempel veier , biler og murstein. Hver murstein består av en bestemt farge , størrelse, type og overflate type. Å slå en murstein inn i en heis , skrive en kommando som instruerer en murstein å høyne når en bruker trår på den. Instruksjoner
en
Besøk din Roblox sted og klikk "Rediger "-knappen .
2
Åpne " Insert"-menyen . I drop -down menyen, klikk " Bricks ". Klikk på en murstein av ønsket farge for å legge den til spillet. Dette murstein fungerer som base for heisen .
3
Dra og slipp murstein til ønsket plassering . Klikk på murstein for å markere det .
4
Åpne " Insert "-menyen og klikk på " Object ". Klikk " BodyPosition " og klikk " OK . " Åpne " Insert"-menyen , klikk på " Object ", klikk " BodyGryo " og klikk " OK . "
5
Legg en usynlig markør murstein , ved siden av den opprinnelige murstein . Klikk på " Insert"-menyen , klikk på " Bricks " og klikk på den klare murstein . Dra murstein ved siden av den opprinnelige murstein . Plasser markøren over murstein og trykk på ikonet som ligner en plattform . Vent til markøren å ligne og forankre og klikk på murstein .
6
Høyreklikk på murstein og bla til "Properties". Klikk på " BodyGyro " og sett "Y" og "Z " verdier før de matche "X" verdi.
7
Åpne " Properties "-menyen i den opprinnelige murstein . Klikk på " BodyGyro " og legg merke til X , Y og Z-verdiene . Høyreklikk på den klare murstein og klikk på " BodyGyro " . Sette verdiene slik at de samsvarer med verdiene fra den opprinnelige murstein .
8
Gjenta denne prosessen for hvert nivå av heisen.
9
Legg et script som skaper en knapp som beveger heisen . Klikk på "Insert "-menyen og gå til " Script ". For eksempel, vil dette skriptet plasseringen av hver blokk på en to -etasjers heis:
lokale blokk = script.Parent
lokale Block1 = script.Parent.Parent.Part1
< p> lokale posisjon 1 = script.Parent.Parent.pos1
lokale Position2 = script.Parent.Parent.pos2
10
Utvid skriptet. Skriv en funksjon som instruerer sted å heve blokken ved berøring , slik som denne : en
funksjon heis ( touch)
hvis debounce = sant da
position1.BodyPosition . stilling = position1.Position
position1.Achored = false
vente
slutten
11
Klikk på "File "-menyen og bla til " Lagre".
12
Skriv et skript for hvert nivå av heisen. Bytt navnet " posisjon 1 " med nivået på gulvet. For eksempel , for i tredje etasje , skriv " position3 . "