Making spill med AS3 er basert på et objekt - orientert programmering ( OOP ) språk og hovedmålet er Flash 9 og høyere. OOP er en tilnærming som løser utvikling problemer skapt innenfor et stort program . Når du oppretter et spill, vil programmereren skille kodene inn gjenbrukbare objekter , og deretter bringe dem inn i spillet gjennom klasser , som er et annet navn for objekt. De fleste spill har visse funksjoner, som programmerere lage på forhånd, og deretter justere å fikse spillet som for eksempel en meny , plattform og score. Instruksjoner
en
Bestem hva slags spill å lage for eksempel en matching, plattform eller trivia . Dette vil avgjøre AS3 kode og grafikk i spillet . En matchende spillet vil ha mange grafikk sammenlignet med et trivia spill som får det meste tekst.
2
Lag kode for en start -menyen. En start -menyen er den første siden brukeren kommer til når du klikker for å spille spillet . Den bør inneholde viktig informasjon og lenker , for eksempel navnet på spillet , firmalogo, koblinger til instruksjoner for å spille spillet og en lenke for å starte spillet .
3
Design kode for sekundære sider, for eksempel plattformen for en rulle plattformspill . Eksempler på koden inkluderer muligheten for spilleren å gå over et område , hoppe fra ett område til et annet , for å åpne dører , finne skatter og evnen til å gå videre til neste trinn eller nivå .
4
Bestem scoring koden for spillet . Vil det være straff for feil svar i trivia spill eller ekstra bonuspoeng for plattform spill . Vil det være flere nivåer ? Hvis en spiller når en høy poengsum , vil spillet automatisk ta ham med til neste nivå eller vil spilleren må klikke et sted å gå til neste nivå .
5
Sett opp AS3 kode for å avslutte spillet, vil spilleren trenger å vite når spillet er slutt, for eksempel når spilleren finner en løsning eller på slutten av trivia spørsmål . En side burde komme å fortelle dem at spillet er over og tilby valg av hva de skal gjøre , for eksempel spille igjen .