Opprinnelse med den klassiske første -player action spillet " Doom ", den WAD filtypen har generelt blitt brukt som et format for spill arkiver . WAD står for " Hvor er alle data ? " og denne type fil inneholder de modifiserte versjoner av nivåer , bilder , kart og andre lagrede spilldata . To typer Wads eksisterer - IWADs og PWADs . IWADs lagre data som er nødvendige for lasting spillet , og PWADs inneholde ytterligere opplysninger som er nødvendige for tilpassede nivåer . Spill som « Half -Life » og « Quake » lar deg lage dine egne WAD filene til å bygge dine egne kart og tilpasninger i spillet . Instruksjoner
en
Klikk på "File ", " New " og velg " WAD3 . " Klikk "OK".
2
Legg bilder til WAD fil enten ved å klippe og lime dem fra grafikk editor eller opprette dem på nytt inne i WAD editor. Å klippe og lime , åpne den valgte filen i grafikk editor. Kopier filen til utklippstavlen . I WAD redaktør , klikk "Rediger ", " Lim inn " og deretter " Lim inn Package File". Hvis du vil opprette et nytt bilde, klikker du på " Package " og deretter " Lag nytt bilete . " The New Image dialogboks vil vises . Skriv inn et navn , angi målene og klikk " OK . " Den Palette Velger dialogboks vil vises . Velg en farge og klikk " OK . " Bildet vil åpne for deg å begynne redigering.
3
Klikk på "File " og deretter " Lagre".