Liveries kan du nesten retexture FSX fly med maling jobber --- representerer ulike modeller eller flyselskapene uten å måtte bygge en helt ny 3 - dimensjonal modell . Det betyr at hvis du ønsker å fly en jet i fargene til din favoritt flyselskap , trenger du bare å laste ned noen megabyte med ny tekstur filer. Installere liveries i FSX er et spørsmål om å flytte disse filene i riktig mappe og oppdatere flyets konfigurasjonsfil , et vanlig tekstdokument kan du redigere uten spesialverktøy . Instruksjoner
en
Pakk ut arkivet inneholder livery , bør du se en mappe som begynner med "tekstur" og slutter med navnet på den ny drakt i form " texture.name . " For eksempel kan en livery for den fiktive Oceanic Airlines har en mappe som heter " texture.oceanic . "
2
Åpne Windows Utforsker , og bla til Flight Simulator X -katalogen --- som standard , hvis du har ikke valgt en ny en , installerer Microsoft FSX til " C: \\ Programfiler \\ Microsoft Games \\ Flight Simulator X. " Inne i denne katalogen , bla til " SimObjects " og deretter " Airplanes ", og deretter flyet livery er for. Generelt, vil mappene gjenspeiler navnet på flyet med alle mellomrom konvertert til understrek ; . For eksempel er Airbus A321 ligger i " Airbus_A321 " katalogen
3
Flytt " texture.name " katalogen hvor du pakket ut arkivet til flyets mappe ved å dra hele katalogen inn i Explorer -vinduet viser flyets filer. Du skal nå se en rekke mapper: " Model ", " panel ", " sound ", etterfulgt av " Texture ", " texture.2 ", " texture.3 , " og så videre , og endte med den nye teksturen mappen.
4
Høyreklikk på " aircraft.cfg ", som ligger i flyet rotkatalog og velg " Åpne med ". Velg " WordPad " fra listen over anbefalte programmer og klikk deretter på "OK".
5
Bla gjennom avsnittene som begynner med " [ fltsim.n ] ", der "n " er et tall som starter på 0 og øker med 1 hver gang ( [ fltsim.0 ] , [ fltsim.1 ] , [ fltsim.2 ] og så videre ) . Å rulle til du finner starten av " [ Generelt] "-delen ; . Når du har gjort det, markerer du teksten av den siste [ fltsim.n ] blokk og kopiere den ved å trykke " Ctrl " og " C " samtidig
6
Hit " Control" og " V " for å lime inn teksten , bør du ha to identiske kopier av en 18 - linjen blokk med tekst som begynner med " [ fltsim.n ] ", der "n " er et tall og slutter med "description =" etterfulgt av en standardtekst beskrivelse av flyet. Endre "n " til en høyere enn dagens tall, . Hvis den siste posten hadde vært [ fltsim.5 ] , vil den nye livery være [ fltsim.6 ]
7
Endre teksten nedenfor " ui_variation = "til noe unikt og beskrivende - dette vil være hva du klikker på for å velge flyets livery i FSX . For den fiktive Oceanic passasjerfly, kan du endre denne linjen til :
ui_variation = " Oceanic Airlines"
8
Erstatt teksten etter " texture =" med avslutningen navnet på tekstur mappe , hvis livery kom i en mappe som heter " texture.oceanic ," du ville skrive " tekstur = oseanisk " i aircraft.cfg filen. Dette forteller FSX hvilken mappe du skal se etter den nye livery er teksturer i.
9
Lagre filen og avslutt Wordpad . Når du starter Flight Simulator X , vil du kunne velge ny drakt fra " Select Aircraft " vinduet når " Vis alle varianter " er avkrysset.