Dataspill er en vanlig form for underholdning for både barn og voksne . De kommer i en rekke typer og karakterer for å gjøre dem tilgjengelige for spillere i alle aldre . Noen dataspill har pedagogisk innhold , mens andre er ment kun for underholdning . Dataspill har blitt så avansert at private selskaper og , selv det militære, bruke varianter av dem for trening og simulering formål. Spillere
Dataspill kan spilles av én eller flere spillere . Spillere kan spille på samme datamaskin eller hjemmenettverk eller konkurrere mot spillere i andre land over Internett . Når spillere konkurrere online , tar spillet sted i sanntid for alle spillere uavhengig av tidssone . Å spille online krever en pålitelig høyhastighets Internett- tilkobling for de fleste spill for å unngå tap av tilkobling eller pauser i spillet.
Controllers
Mange dataspill kan spilles ved hjelp av tastaturet eller musen . Noen spill kan kreve ekstra kontrollere, som standard eller spesialiserte video spillkontrollere. Tilbehør -kontrollere kan kobles til datamaskinen via en USB- port eller via Bluetooth for trådløs tilkobling . Spillere kan også velge å bruke en spesialisert tastaturet som har ekstra knapper for spillet. Mer avanserte spill kan også tillate spilleren å bruke en mikrofon til å snakke med andre spillere via sin avatar i spillet .
Computer Space
Et spill kan bli spilt på en datamaskin på tre måter: ved å sette inn en plate som inneholder programfilene for spillet inn i datamaskinen , ved å laste ned spillet på datamaskinen eller ved å spille spillet streaming på nettet . Laste ned et spill på en datamaskin kan ta opp en stor mengde plass på harddisken. Hvor mye plass som et spill trenger for å fungere på en datamaskin i stor grad avhenger av kompleksiteten i programmering av spillet og grafikken som brukes i skaperverket sitt . Et spill med high- tech grafikk vil ta opp mer plass på datamaskinen, og kan føre til at datamaskinen operere saktere hastighet på nærmere harddisken kommer til å være full.
Graphics
med
Computer spillgrafikk har kommet en lang vei siden de flate , grunnleggende grafikk av tidlige spill som Pong . Moderne spill har rike farger og er laget for å simulere virkelige liv så tett som mulig . Tegn i dataspill er i stand til å samhandle med hverandre og , i noen tilfeller med spillerne . Spillerne er i stand til å endre tegnene og innstillinger av spill, samt flytte tegn til å etterligne sine egne ord og bevegelser . Disse state -of -the -art grafikk gjør spillene mer kompleks og la skaperne å bygge en historie i spill for å ytterligere engasjere spillere.