Dreiemoment er en spillmotor som har lyd, video , NetPlay , kunstig intelligens og fysikk kode samt en fullverdig nivå editor. Dreiemoment omfatter en grunnleggende kunstig intelligens spiller innebygd i konfigurasjonen og har støtte for å opprette nye AI -spillere inne i et spill kartet. Du kan opprette en ny AI karakter i Torque ved å bruke " spawn "-funksjonen i AI leder klassen . Denne klassen kan nås fra Torque konsollen når motoren er lastet . Instruksjoner
en
Bla til katalogen på harddisken der Dreiemoment er installert og dobbeltklikk på " Torque.exe " for å starte Torque motor.
2
Klikk " ny " for å laste inn en ny Torque demo kartet og trykk på" ~ "-tasten for å åpne en ny konsoll menyen i moment.
3
Type" AIManager.Add 1 "og trykk " Enter "for å gyte den første skapningen lagt til spillets AI definisjoner . Dette vil være Torque standard tegnsett " Kork " hvis bevegelsen vil bli fullstendig kontrollert av Torque er kunstig intelligens system . AI Manager fungerer ved å opprette en ny karakter fra en " . Ai "-filen er definert i " aifiles " katalog av Torque spillet . Alle Torque installasjoner er utstyrt med " kork.ai " og en grunnleggende sett med rutiner , for eksempel " Heal " og " GiveWeapon . " Disse rutinene tilsvarer handlinger som AI karakter kan ta.
4
Legg kommandoer til datamaskinen spiller i moment. For eksempel " AIManager.Kork.GiveWeapon ( 1 ) " for å gi Kork våpenet med ID "1". I defualt Torque spillet, er dette en armbrøst . Du kan helbrede Kork ved å skrive " AIManager.Kork.Heal ( ) , " for eksempel .
5
Trykk på " ~ "-tasten igjen for å lukke konsollen vinduet .