Monster truck rally er en ballett av ødeleggelse : big - hjuls kjøretøy kjøring, spinning og knusing alle mindre biler under vekten av dem . Mens primært en tilskuersport , kan mange seere har lurt på hvordan det er å komme bak rattet på en av disse behemoths . Men sannheten er at ikke alle har muligheten til å kjøre en monster truck. Det er der en monster truck spillet kan oppfylle fantasy . Designeren av et monster truck spillet vil måtte ta hensyn til fysikk ødeleggelse for å skape et effektivt produkt . Du trenger
Spillmotor 3D- modellering program
kode kompilatoren
Vis flere instruksjoner
en
List de funksjonene du ønsker å inkludere i spill, for eksempel om du vil at monstertrucker å kjøre i et rally rink , et spor , eller i en åpen verden . Også vurdere om du ønsker spillfunksjoner i tillegg til å drive lastebiler , for eksempel en karriere modus eller mulighet til å legge oppgraderinger til en lastebil .
2
Kode fysikken system av spillet. I tillegg til fart og akselerasjon funksjoner i andre bilspill, vil monstertrucker trenger å flytte opp og ned i henhold til elementene under dem . Program lastebilen fysikk for å spore hva som er under hjulene og heve en del eller helheten av lastebil i samsvar med høyden på objektet under den.
3
Konstruer kjøretøy , kart og andre objekter i modellering program . Begynn med grunnformer og trekke fra disse figurene før de ligner objektene du ønsker. Gruppe objekt komponenter i komplekse objekter , for eksempel hjul og en kropp for å skape et monster truck. Animere hjulene roterer forover , bakover , vridning i hele spekteret av snu bevegelser , og løfte litt i samsvar med fjæringssystemer . Animere knusing av crushable gjenstander ved å deformere formen på dem , flatere sine topper .
4
Importer 3D-objekter inn i spillmotoren og tilordne dem relevante programfiler , hvis det er et objekt som krever en . Kompilere programmet i en kjørbar fil .