A 3D skybox er en måte å lage et dataspill nivå , laget i Kilde spillet nivå editor , Hammer, ser mye større enn den faktiske lekeområde er . 3D skybox eksisterer utenfor den spillbare område av spillet , mellom skybox --- området av lek --- og visningen av spilleren. 3D skybox skjer til en standard 1:16 skala . Når spillet laster , er 3D skybox forstørres ved dette forholdet . Denne metoden gjør et spill nivå ser veldig stor uten å kreve for mye fra kompilatoren . Du trenger
Source software development kit med Hammer game editor
Vis flere instruksjoner
en
Velg foretaket verktøyet. Skriv inn " sky_camera " til foretaket verktøyet boksen . Sett " sky_camera " enhet ved koordinatene " 0,0,0 " i rutenettvisningen . Dette koordinatsystem er sentrum av nivået. Se nederst i Hammer editor når du beveger musen for å se visningen av koordinatene.
2
Trykk og hold kontrollknappen . Velg grensene for ditt nivå. Trykk "Ctrl " og " C " for å lage en kopi av ditt nivå. Trykk Shift for å flytte denne kopien --- som er å være den 3D skybox --- til et annet område i rutenettvisningen . Slipp shift -knappen.
3
Velg kopien du har gjort. Trykk "Ctrl " pluss " M " for å åpne skala vinduet. Type i decible tilsvarende 1 /16, som er 0,0625 . Trykk "OK".
4
Legg noen børster, rekvisitter og teksturer du ønsker til den nye 3D skybox . Alle disse er orientert i forhold til sky_camera enheten du opprettet tidligere . Med andre ord , den videre eller nærmere du plasserer dem i rutenettet utsikten fra sky_camera enhet, videre eller nærmere de kommer til å dukke opp i spillet .
5
Velg " verktøy "-kategorien . Klikk på " toolsskybox " tekstur. Dette skaper en skybox rundt spillbare området samt rekvisitter , teksturer og børster du plassert på utsiden av det.
6
Slett " sky_camera " enhet fra den opprinnelige lekeområde .