Lage Flash quiz -spill har tatt spillet programmering feltet med storm . Quiz spill er nær toppen av de vanligste spillene laget i Flash , dette er fordi de er enkle å lage. Programmereren må installere spørsmål , og deretter opprette en trigger for den " du mister! " eller " du vinner! " skjermen . Dette oppnås ved å angi presise koder. Flash quiz spill er en god start for de prepping for en mer intens quiz spillprogrammering . Instruksjoner
en
Launch Adobe Flash . Velg " File" og deretter " Ny". Klikk på " Flash File ( ActionScript 2.0 )" og velg deretter " OK " for å opprette et nytt dokument .
2
Trykk på " F6 " fire ganger for å lage fire viktige rammer på din tidslinje. Det er nå fem viktige rammer fordi en av dem vil ikke automatisk opprettet når du lanserte Flash.
3
Klikk på den første nøkkelen rammen. Trykk "F9 " for å få opp handlinger feltet i nøkkelen rammen. Sett inn følgende i handlinger feltet : en
stop ( )
Gjenta trinn for alle de viktige rammer
4
Velg første nøkkelen rammen. . Bruke tekstverktøyet , lage din spilltittel . Denne skjermen vil være din quiz tittelen skjermen .
5
Klikk på "Window "-ikonet i menyen øverst . Velg "Vanlige Libraries " og deretter " knapper ".
6
Bla disse knappene og finne en å bruke . Velg den og dra den inn på arbeidsområdet.
7
Velg knappen du har lagt i det siste trinnet . Trykk "F9 " for å cue handlingen feltet, sett inn følgende kode inn i den:
on (release ) {
gotoAndStop ( 2)
}
< p > Du vil nå bli bedt om å den andre tasten rammen. Her kan du opprette din første quiz spørsmål .
8
Skriv inn et spørsmål i arbeidsområdet . Utgjør noen spørsmål du vil.
9
Skriv riktig svar i neste tekstboks. Gjenta trinn 8 og 9 , men skrive feil svar i den andre tekstboksen .
10
Velg det riktige svaret og trykk "F8 ", som vil initiere et symbol konvertering vindu . Trykk på " Button" for din symbol type og la de andre alternativene i samme ; " . OK" trykk Gjenta dette trinnet for feil svar .
11
Velg det riktige svaret . Trykk "F9 " for å starte handlinger feltet . Sett inn følgende kode :
on (release ) {
gotoAndStop ( 3 ) ;
}
mulighet til å installere det neste spørsmålet vil dukke opp i den tredje nøkkelen rammen.
12
Velg feil svar . Trykk "F9 " for å starte handlinger vinduet. Sett inn følgende kode :
on (release ) {
gotoAndStop ( 5 ) ;
}
"You Lose ! " vises. Dette er i den femte nøkkelen rammen.
13
Velg den tredje nøkkelen rammen og gjøre trinn 8 til 12 igjen for å lage ditt andre spørsmål . Når du skriver Step 12 koden inn i denne rammen, til type " 4" som det eneste nummeret i koden be deg til " du vinner! " skjermen .
14
Skriv " You Win ! " i fjerde nøkkel rammen. Dette er den seier skjermen
15
Legg til en annen knapp til arbeidsområdet
16
Velg knappen med ditt valg verktøy ; . . Trykk "F9 " for å starte handlinger vindu . Sett inn følgende kode :
on (release ) {
gotoAndStop ( 1 ) ;
}
Den første nøkkelen rammen vil dukke opp , som er den . skjermen som ber spilleren å spille spillet
17
Velg det femte nøkkelen ramme, gjenta trinn 14 til 16 . Husk å sette inn "You Lose ! " når du gjenta trinn 14 denne gangen . Dette vil skape den tapende skjermen.