Monopol er et brettspill som involverer kjøp og salg av eiendom . Det har blitt konvertert til programvaren allerede , men det bør ikke stoppe deg fra å lage din egen versjon av den. Før du takle dette prosjektet , som krever dataprogrammering ferdigheter , studere eksisterende monopol kloner å se hvilke nye funksjoner de har lagt til i det opprinnelige spillet. Også lære grunnleggende programmering ved å installere en gratis development kit og eksperimentere med sine sample programmer. Gjør din egen Monopol-spillet lærer programmeringskunnskaper du kan bruke til andre bruksområder , inkludert ikke -game seg. Instruksjoner
en
Spill noen Monopol - stil spill for datamaskinen , for eksempel Monopolie og kapitalisme . Disse er open source spill , noe som betyr at de er gratis og du kan studere kildekoden .
2
Bruk tekstbehandlingsprogram for å åpne kildekoden for et av spillene og lese sine uttalelser. Du vil se mange kommentarer som forklarer hva koden gjør , og hvordan den lagrer og håndterer data .
3
Skriv inn dine egne kommentarer til uttalelser som ikke har noen, men likevel synes klart til deg . For eksempel kan du lese uttalelsen " PickACard (); " og skriv " koden etterlyser en funksjon som simulerer du velger et kort . " Målet ditt er å fylle kildekoden med kommentarer . For å gjøre denne oppgaven må du forstå koden , og være i stand til å endre det
4
Last ned og installer en kompilator for spillets programmeringsspråk ; . Spillets dokumentasjon vil nevne dette språket . Du kan laste ned Java -kompilatorer fra Oracles nettsted, og C # kompilatorer fra Microsofts nettsted .
5
Kompiler programmet , og deretter utføre det en setning om gangen . Dette kalles stepping gjennom koden , og gjør arbeidet i programmet lett å forstå.
6
Skriv nye kommentarer i kildekoden basert på den kunnskapen du har fått fra stepping gjennom koden . Du vil ikke forstå hvert utsagn på den første økten med kode -stepping , så gjenta det siste trinnet og dette til du har hvert utsagn kommentert . Deretter kan du begynne å gjøre endringer i spillet
7
Se i kildekoden for uttalelser som har tekst eller tall , som for eksempel den hypotetiske utsagnet " Player1.Color = ' blå '; " . Endre uttalelser å ha nye konstanter som ligner de originale konstanter. For eksempel kan du endre " blue" i denne setningen til "red . " Lag så mange av denne type endringer som koden gjør , så rekompilere spillet.
8
Re- les kommentarene du skrev i trinn 6 , og deretter revidere noen utsagn som ikke har de konstanter nevnt i trinn 7 . Dine kommentarer vil gi den kunnskapen du trenger for å gjøre endringer, for eksempel å forandre utseendet på spilleren tokens og gameboard , og endrer spillereglene .
9
Gjenta trinn 8 til spillet du opprinnelig lastet ned er umulig å oppdage. Når dette skjer , har du fullført din egen Monopoly program.