? Mange gratis kits er tilgjengelig for å gjøre dine egne PC-spill med . Disse pakkene gjør spillet etablering lett i forhold til den tidkrevende programmering er nødvendig før nettet ble så populær . Det er en avveining , men: Jo mindre programmering du gjør, jo mindre kontroll du har over de fine punktene av dine spill, som tegnet øyenfarge , for eksempel. Men for å få den fin kontroll , må du lære å programmere. Å gjøre PC- spill gratis gir varig tilfredsstillelse samtidig som du sparer penger du kanskje har brukt på ferdige spill. Instruksjoner
Modeling et eksisterende spill
en
Last ned kildekoden for et open source spill som " UltraStar Deluxe" eller " Frets on Fire ".
2
Få en gratis kompilator for språket spillet ble kodet i. Java Development Kit side er vert for en Java. Få en C + + kompilator fra Visual Studio C + + side eller Open Watcom siden .
3
Les , skriv og huske koden til du forstår det .
4 < p> Skriv ny kode eller endre eksisterende kode for å endre spillet .
5
Skrev den reviderte spillet og spille det . Les kompilatoren dokumentasjon for detaljerte instruksjoner om kompilering.
Komplekse Programmeringsspråk
6
Last ned og installer en gratis spillmotor som krever en C eller C + + kompilatoren. De Ogre og Irrlicht motorer er eksempler på denne type motor .
7
Installer en C + + kompilatoren. Se forrige avsnitt for ressurser til dette trinnet .
8
Følg motorens retninger for å konfigurere kompilatoren .
9
Load en prøve spillet sammen med motoren , og studier sin kode . Disse prøvene har mye mindre kode enn fullt utviklet med åpen kildekode -spill , noe som gjør dem enkle å lære og endre.
10
Endre prøven kildekoden og kompilere å produsere ditt eget spill.
programmering med Easy språk
11
Install DarkBasic eller GameStudio , som lar deg lage spill med et programmeringsspråk som er tolket snarere enn kompilert. Språkene i disse pakkene er også mindre strenge i hvordan du deklarerer variabler . Disse to faktorene gjør språkene lettere å lære enn C + + eller Java.
12
Load en prøve spillet følger med i settet.
13
Study spillet som du gjorde i de forrige avsnittene .
14
Endre spillet for å gjøre det til et originalt verk .
15
Kompiler spillet.
Dra og slipp Operations
16
Install 3 -D Rad .
17
Load i en prøve prosjekt fra " Prosjekter "-mappen .
18
Experiment med å klikke på ulike gjenstander i ruten på skjermen til venstre , og 3-D transformeringsverktøy på hovedsiden lerret. Lerretet viser instruksjoner for hvordan du bruker disse verktøyene .
19
Load i forskjellige gjenstander fra "Index "-mappen for å erstatte de i prøven prosjektet .
20
Kjør den reviderte spillet ved å trykke "Space ".