Racing biler kan være en spennende hobby , men det er en dyr en . Tar virkelige biler ute på banen krever kapital for biler , tune -ups, racing modifikasjoner , spore utleie og reparasjoner hvis noe går galt . Heldigvis er racing en fremtredende genre i verden av videospill , slik at spillerne kan simulere racing erfaring fra den komforten av deres eget hjem og til en betydelig redusert pris. Ikke alle spill på markedet kan møte hver bil entusiast forkjærlighet, men hvis du har lyst selv en amatør game designer , kan du lage din egen drømmebil spillet gratis fra verktøy online . Du trenger
Notepad
grafikkmotor 3D- modellering program
kode kompilatoren
Vis flere instruksjoner
en
Utarbeide en liste over funksjoner du ønsker i simulering din . Tenk på hva bilene du ønsker å være i spillet , om det vil være off -road , på et spor eller på offentlige gater og om det blir noen spill moduser i tillegg til racing , for eksempel en " mekaniker garasje "-modus for å tilpasse kjøretøy. Forskning de reelle funksjoner --- som hestekrefter , akselerasjon og bremsing --- av biler du vil ha med , teste kjører dem hvis du tror du trenger det.
2
kode den virkelige fysikken i kjøretøyene i datamaskinen - simulert skjema . I den virkelige verden , hastighet, akselerasjon og treghet er en funksjon av faktorer som dreiemomentet og bakken trekkraft. I spill har hver faktor som må tas i betraktning via matematiske ligninger i programkoden . For eksempel, hvis en ekte bil har en toppfart på 100 km /h , kan du skrive en " if-else "-funksjon for akselerasjon : "If" spilleren trykke på akselerasjon knappen og hastigheten er lavere enn 100 km /h , bilen hastighet vil fortsette å stige ved akselerasjon sats per sekund, " annet " det vil kysten på 100 mph . Deretter kan du tilordne en treghet verdi til veien tekstur , som vil trekke mot akselerasjon og føre til at bilen å bremse hvis akselerasjonen knappen ikke blir trykket .
3
Konstruer kjøretøyene , kart og eventuelle andre objekter i 3D- modellering program . Begynn med generelle former og trekke fra disse figurene før du har utformet en nøyaktig gjengivelse av objektet. Bruk separate former og gruppere dem for komplekse objekter som biler , som trenger deres hjulene til å rulle og spinne uavhengig av bilen .
4
Import 3D-modellene inn i spillmotoren . Velg hvert objekt og bruke den aktuelle koden filer til dette objektet. Kompilere alt i en kjørbar fil .