Begrepet " MMORPG " er et akronym for " massivt multiplayer online rollespill . " Slike spill lar mange spillere å konkurrere samtidig og utvikle rikdom og status på sine virtuelle figurer som om de eksisterte i den fysiske verden . MMORPGs med 3 - D komponent har spillet elementer , inkludert figurer, som synes å ha en visuell dybde komponent for økt realisme . Å gjøre en 3 -D MMORPG inkluderer å skrive algoritmer , kalt kunstig intelligens , som simulerer en spillets hindringer . Å lage din egen 3D- MMORPG gir tilfredsstillelsen av å skape et univers som samsvarer med ditt design , og har vitalitet av innspill fra ulike aktører . Instruksjoner
en
Spill en rekke åpen kildekode (gratis ) 3 - D MMORPGs , for eksempel Mørk Crow eller Simbion . Skriv ned svarene på disse spørsmålene , og andre knyttet til dem : «Hva gjør jeg liker og ikke liker med dette spillet Hvordan skulle jeg gjøre det bedre , enklere , vanskeligere , og mer engasjerende Hva innstillingen og tema (Old West , verdensrommet ? , middelalder ) ville være mer hensiktsmessig for dette spillet ? "
2
ned og installere en software development kit ( SDK ) for språket i spillets kildekode. SDK har kompilatoren og debugging programmene du trenger for å bygge den kjørbare programmet fra kildekoden . Hvis spillets kilden er i Java , laste ned Java SDK kalt JDK fra Oracle . Hvis spillets kilden er i C + + , kan du laste ned en SDK fra GNU kompilatoren samling siden.
3
Last ned og installer et integrert utviklingsmiljø ( IDE ) for skriving og redigering av kildekoden . IDE oss gjøre å skrive programkode mye enklere enn en vanlig tekstbehandler kan , ved å gi sjekk for syntaksfeil som du skriver , fullfører setninger automatisk , og andre tidsbesparende verktøy. Du kan prøve NetBeans eller Eclipse for både Java og C + + -kode.
4
Last ned kildekoden for et av spillene du har spilt , deretter kompilere den ved å følge instruksjonene som følger med nedlastingen. Spill spillet for å sikre at du kompilert det riktig.
5
Print ut hver av spillets kildefilene , skriv deretter inn kildefilene ved å henvise til utskrifter. Retyping spillets kode krever en grundig lesning som vil bygge din forståelse av spillets algoritmer . Rekompilere og teste spillet .
6
Archive ( kopiere og lagre ) spillets kildefilene , deretter slette en av dem. Skriv så mye av kildens programkode som du kan huske , med henvisning til at utskriften bare etter behov. Dette trinnet fremmer dyp tenkning om spillets arbeid.
7
Kompiler og kjøre spillet , og deretter gjenta trinnene med å skrive kilden filen fra minnet til du ikke lenger trenger utskriften . Gjenta dette resitasjon for spillets øvrige kildefilene. Fullfører dette trinnet gir kunnskap som trengs for å bli endre MMORPG kode .
8
Skriv programkode for en av de småskala endringer du skrev i trinn 1 . For eksempel endre en karakter hårfarge fra brunt til gull, (for eksempel " Warrior.Hair.color = GULL ; ") .
9
sammenstille og teste spillet , og deretter bruke IDE debugging verktøy for å fikse eventuelle feil . Søk i IDE dokumentasjon for " debugging" for detaljerte instruksjoner om hvordan du bruker denne funksjonen .
10
Skriv inn koden for øvrige endringer på listen, flytter fra enkle til mer komplekse endringer .
11
Skriv beskjeder , på spillutvikling fora som GameDev eller DevMaster , ber spillerne til å hjelpe deg med å teste spillet . Skriv en ny liste over endringer basert på deres kommentarer , deretter revidere spillets kildekode basert på den nye listen .