Virtual huset spill kan ta mange former, inkludert eventyr, trivia , og strategispill. Utvikling virtuelle huset spill innebærer å lære minst noen dataprogrammering, men utbetalingen er muligheten til å lage et spill skreddersydd til dine spesifikke interesser . Oppgaver som er involvert i programmering et hus spillet inkluderer den opprinnelige design , der du kan skrive ut i detalj hvordan gameplay provenyet. Jo større detalj du gir, jo lettere vil det være å programmere spillet. Programmering et hus spillet innebærer også å skrive kode for å implementere kunstig intelligens , for å skape spillets motstandere og hindringer . Instruksjoner
en
Spill en rekke virtuelle spill som involverer hus, slik som det hjemsøkte huset spillet på JayIsGames området, Highlight sin trehytte design spill , og Storm the House spillet på Armor Games hjemmeside. Målet ditt er å spille trivia , action , strategi , puslespill og andre typer spill for å avklare bestemt type hus spillet du ønsker å gjøre . Skriv notater om hva du vil om hvert spill du spiller, deretter sortere listen over spill så din favoritt er på toppen.
2
Laste ned et spill -making motor som kan produsere den type spill du ' re leter etter.
p Hvis du ønsker å lage et strategispill , laste ned Stratagus motor. For et rollespill , laste ned offisielle Hamster republikk Role Playing Game Creation Engine programvare . Hvis du ønsker en tekstbasert eventyr som Zork , nedlasting Tool Command Language .
3
Følg spillet for å lage programvare retninger for å bygge en prøve spillet .
4 < p> Skriv ut kildekoden for en prøve spillet følger med spillmotoren .
5
Tast kildekoden fra utskriftene , så rekompilere og spille spillet . Dette trinnet fører deg til å lese koden nøye , som vil fremme din forståelse av spillet.
6
Slette ett av programmets kildekode -filer, så retype så mye som mulig fra hukommelsen . Referer til den opprinnelige utskriften etter behov. Gjenta dette trinnet til du kan lese hele filen fra minnet . Når du kan gjøre dette for hver av de resterende kildefilene , vil du ha tilstrekkelig kompetanse i spillet settets programmeringsspråk for å begynne å endre prøven spillets kildekode. Du vil bruke denne ferdigheten til å endre prøven spillet inn i huset ditt spill.
7
Skriv ned en liste over tiltak som trengs for å endre prøven spillet inn av hustype spillet du ønsker å programmere .
For eksempel anta at prøven spillet innebærer å sette sammen et tilpasset bil og spillet innebærer å sette sammen et hus. Fremgangsmåte for å konvertere bilen spillet til huset ditt spill kan inkludere " Sett database av bildeler (f.eks fender, dekk , motor) til en med deler av et hus (trapper , foundation , inventar ) . "
8
Skriv programkoden som implementerer endringene , deretter kompilere og spille spillet .