I de tidlige dagene av inter- datanettverk , kalt hobby programmerere opprettet spill Multi -User Dungeons som tillot et lite antall brukere å spille sammen i en felles spillet plass . På 1990-tallet , utvidet kommersielle Game Studios ideen om å støtte tusenvis av spillere på en enkelt server i en ny sjanger kalt et Massively Multiplayer Online Role Playing Games, eller MMORPG . Å utforme et MMORPG , må fokuset være på å skape en sammenhengende verden som kan støtte et stort antall spillere på en gang . Instruksjoner
en
Utarbeide en innstilling som er praktisk mulig å håndtere et stort fellesskap av spillere. Selve spillet plass vil sannsynligvis fungere ut til et par dusin square miles . Bryt opp den samlede verden i egne regioner og sub- regioner med sine egne landemerker , geografi og tilbake historien . Hvert område er et eget nivå at hver bruker laster på sin datamaskin når hans avatar inntar plassen. Koble områder med gateways. I utgangspunktet er dette deler av kartet med en usynlig enhet som instruerer datamaskinen til å laste inn et nytt nivå når avatar berører den . Hold de områdene som er organisert i en farbar geografi betyr at spillerne har en følelse av den totale verden.
2
Opprett en tilpasning system for spillerne for . Tillater spillere å definere egenskaper som arter , hudfarge , høyde, kroppsbygning , ansiktstrekk og naturlige forutsetninger i kategorier som styrke, smidighet og intelligens . Oppnå dette ved å tilby enten diskrete alternativer eller en glidende skala av ting som haken stikke fram , øye bredde eller nese størrelse.
3
Program et system av avatar forbedring som spiller racks opp tid og prestasjoner i spillet plass . Som spillere nivå opp , belønne dem med punkter som de kan bruke til å forbedre ferdighetene som melee fighting , element laging eller magi. Knyt ferdighet avansement systemet til karakter skapelsen system ved å gi bonuser til ferdigheter som er knyttet til en avatar har native aptitude. For eksempel kan en spiller som investerte i større styrke i løpet av karakterer får større bedring til melee fighting ferdigheter når han gjelder peker på denne ferdigheten.
4
Definer hvert nivå gjør opp kartet med et annet spill type, for eksempel en spiller-mot - spiller-kamp sone eller et nei - kamp sosialt samvær sone . Gjør play- type for sonen passer til geografi --- en velorganisert byen vil ikke være stedet for å sloss , et bein -strødd slagmarken vil bli. Sørg for at spilleren vet hva slags sone han er i ved skripting en kort tekst på skjermen melding om den typen spill sone .
5
Lag oppdrag for spillere å fullføre. Gjør lav vanskelighetsgrad oppdrag , for eksempel rotte jakter , tilgjengelig til nye spillere . Ledig vanskeligere oppdrag og kamper til spillere som de avansere i nivå . Plasser ikke-spillbare enheter på kartet som vil aktivere reglene for et oppdrag når en avatar kontakter dem og oppfyller de statistiske kriterier for å motta den. Belønning spillere som komplette oppdrag med nivå avansement , valuta studiepoeng eller sjeldne elementer .
6
Installer dedikerte servere for å kommunisere data mellom spillerne . Alle kunst og skript for spillet er installert på spillerens datamaskin , og serveren sørger for at spillerne ser hverandre på sine respektive oppfattet steder i sanntid. Gi abonnere spillere klientprogramvare for å sette opp en konto og få tilgang til serveren via passord.