Alle som har kjøpt førstepersons skytespill og puzzle game Portal har muligheten til å opprette og kompilere sine egne nivåer , eller kart . En av de eneste som klager om Portal er at det er for kort. Lage dine egne kart kan du ikke bare utforske nye puslespill scenarier , men utvide Portal opplevelse for andre ved å gjøre dine egne kart tilgjengelig for dem å bruke. Building maps er intrikat og tar praksis å få tillit , men å forstå den totale prosessen vil hjelpe deg å komme i gang på veien til å skape innovative Portal kart over din egen. Du trenger
Valve Source SDK
Vis flere instruksjoner
en
Last ned og installer Source SDK gjennom Steam .
2
Launch Source SDK , klikker du på pilen i Current spill listen og klikk " Portal ".
3
Dobbeltklikk på " Hammer Editor. " Hammer Editor er programmet du bruker til å utforme kartet.
4
Klikk på "File "-menyen og klikk " Ny".
5 Et rom kan være en kube eller en mer kompliserte geometriske former.
Lag et rom ved hjelp av Block Tool i de fire view vinduer . Et rom består av seks rektangler arrangert som et gulv , fire vegger og et tak . Velg " Block Tool, " klikk og dra i en av 2D rutene for å skape en vegg . Trykk på " Enter" på tastaturet for å gjengi veggen. Gjenta denne prosessen for hver vegg og bruke markeringsverktøyet til å flytte veggene på plass.
6
Påfør teksturer til vegger , gulv og tak ved å velge en overflate , velge en tekstur i Texture Browser og klikke "Apply Current Texture . "
7 Lights er nødvendig for å belyse kartet.
Lag lys for å lyse opp rommet ved å klikke på " Entity Tool ", velge en lys type (for eksempel Light) i Object Toolbar og klikke på Vis- ruten for å plassere lyset.
8
Plasser andre rekvisitter , dynamiske objekter og hovedpersonen ved å bruke " Entity Tool" på samme måte som du plasserte lys. Dynamiske objekter , for eksempel åpne dører, krever videre arbeid. Se i Source SDK dokumentasjonen for mer informasjon.
9
Klikk på "File "-menyen , deretter " Lagre".
10
Klikk på " File "-menyen igjen , deretter "Kjør kart. "
11
at alle alternativene i vinduet er satt til " Normal ".
12
Type " - toconsole - dev -console + sv_lan en "i" Additional spillet parametere "-feltet .
13
Klikk " OK ", deretter " Apply ". Kartet kompilerer . Sammenstillingen kan ta flere minutter . Når kompilering ferdig , åpnes kartet i Portal , og er tilgjengelig for spill i utvikler -modus.