Mest moderne spillene er utviklet ved hjelp av 3D- motorer , selv når disse spillene faktisk ikke spilt i 3D. Som et resultat fortsetter den tid og kunnskap nødvendig for å gjøre spill for å vokse , noe som forårsaket en barriere for å komme at få potensielle skaperen føler i stand til å overvinne. Med gode forberedelser og nok engasjement, skjønt, er 3D spillutvikling innenfor rekkevidde. Instruksjoner
en
Draft et spilldesign dokument. Alle spill, enten de er 3D eller ikke, starte med noen form for utforming dokument. Som et minimum bør dette dokumentet skissere det samlede visjon for spillet, samt sin sjanger, historie , funksjoner, gameplay og tekniske krav. Du vil oppdatere dette dokumentet i løpet av utviklingen som din visjon for spillet endringene .
2
Velg en eller flere plattformer for spillet ditt. Smarttelefoner , spillkonsoller og personlige datamaskiner er populære valg, men du må være enda mer spesifikk . Android-telefon og iPhone spill er utviklet på forskjellige måter. Det samme gjelder for Xbox 360, Wii og Playstation 3 -konsoller , samt Windows - og Unix - baserte datamaskiner .
3
Velg et 3D-spill motor for utvikling. Mange alternativer er tilgjengelige , avhengig av valgt platform ( er) , dine forretningsmessige mål , dine økonomiske ressurser og størrelsen og dyktighet av teamet. Kanskje den mest populære valget er Unreal Engine, som har vært brukt i mange kjente spill, inkludert de «Gears of War » og « Mass Effect » -serien .
4
Etablere en arbeidsflyt for produksjon av 3D-innhold . Dette vil kreve tilgang til profesjonell 3D-grafikk programmer som 3ds Max eller Maya , eller , for veldig detaljert arbeid , ZBrush eller Mudbox . Den mest tidkrevende delen av å lage 3D-spill er å få kunst fra konsept til ferdig arbeid , integrere den og sette den til å bruke i selve spillet nivåer. Å ha en godt definert arbeidsflyt gjør denne prosessen mye enklere for kunstnere og nivå designere.
5
Lag spillets system arkitektur fra design dokumentet med ditt valgte 3D- spillmotor . Dette kan innebære et betydelig arbeid hvis design er unikt , eller nesten ingen jobb i det hele tatt hvis det kløyver tett til en eksisterende sjanger , som en første - person skytespill eller en real- time strategi spill . Naturligvis vil de fleste prosjekter falle et sted mellom disse to ytterpunktene .
6
skape den nødvendige 3D-innhold , integrere den med arbeidsflyten du har opprettet og bruke den til å bygge de nivåer som spillerne vil navigere som en del av spillet. Hvor mye detaljer som kreves vil i stor grad avhenge stilen til spillet du gjør . Real-time strategi spill og plattformspill krever ikke spesielt intrikat innhold fordi spillerne bare se ting på avstand . Førstepersons skytespill , derimot , trenger et høyere detaljnivå fordi spillerens synspunkt er mer oppslukende .