Folk har hatt ser tegneserier for mer enn et halvt århundre . Denne glede strekker til dataspill, som tilbyr den ekstra fordelen av å være i stand til å samhandle med tegneserie miljøet. Spill basert off av tegneseriefigurer må ha visse kvaliteter , slik som en tilslutning til den estetiske stilen av kildematerialet og de overdrevne bevegelser typiske til animasjon. Viktigst , må designeren forstå ånden av karikaturene slik at spillerne vil føle at de er inne i verden av en ekte tegneserie . Du trenger
Sketchpad
Computer
Programming kode kompilatoren
Mikrofon
Audio redigering program
Kart redaktør
bilde redigering programvare
Graphics motor , File packer
Vis flere instruksjoner
en
komme opp med en idé til et spill som inkorporerer tegneseriefigurer. Bruk eksisterende kjente tegn ( hvis du har rettigheter eller er de i den offentlige sfæren ) eller lage dine egne . Skriv en kort utforming dokument detaljering den generelle spillet konseptet og forklarer regler og funksjoner . Skisser ut konseptet kunst å etablere utseendet på spillet .
2
Åpne koden kompilatoren og starte et nytt programmeringsspråk prosjekt. Fastslå størrelsen på nivået ved å definere den totale størrelsen på kartet i form av piksler, den delen av det nivået som vises på skjermen til enhver tid , og på størrelse med en enkelt flis (enkelte grafikk -filer) .
3
Lag bildefiler for hvert objekt som vises i spillet . Forbered animerte objekter , kjent som sprites , ved å skape sine bildefiler mange ganger større enn objektet vil bli, og tegning i flere kopier av samme objekt i forskjellige stadier av bevegelse . Kunsten bør være overdrevet og fargerike å forbli i tråd med følelsen av tegneserie .
4
Record lydfiler for spillet. Gjør dem overdrevet . For eksempel bruke en sprettende fjær lyd for hopping eller en knusende lyd for å bryte blokker. Konvertere rå WAV-filer til komprimerte space- vennlige formater.
5
Åpne nye programmeringsspråk filer for hvert av objektene i koden kompilatoren og definere sine regler --- for eksempel, de flytende blokker i Mario Bros spill blokk bevegelse hvis de blir berørt på toppen eller sider, men eksplodere og spille av en lydfil ved berøring på bunnen. Animere objektene ved koding programmet å vise en annen del av bildefilen som objektet mottar forskjellige innganger , slik som å gå gjennom en rekke walking bevegelser som spiller presser fremover-knappen .
6
lansere kartet redigering program på datamaskinen din . Det bør tillate for direkte plassering av fliser på nivået . Kategorisere kunst i map editor bibliotek, tildele dem programfiler slik at de vil fungere med de riktige reglene i spillet. Tile objektene inn i nivå . Kompilere koden og kjøre det gjennom en fil packer for distribusjon.