Det er mange spill som utnytter den populære Unreal -motoren . Motoren har mange varianter og versjoner . Men de fleste innstillingene er universelle for selve motoren . Det er en enorm mengde titler som utnytter motoren. Å vite om de forskjellige tweaks og innstillinger kan tillate deg å tilpasse spillene som passer din smak og preferanser for både utseende og ytelse . Du trenger
Unreal -motoren basert spill
tekst editor
Vis flere instruksjoner
en
Finn katalogen av spillet du vil endre. Unreal bruker en " . Ini " basert fil struktur for sine eksterne konfigurasjoner . Filene er alltid plassert i system katalogen av spillet. For eksempel, hvis du ønsket å endre spillet " Raven Shield" , vil du gå til Raven Shield mappen og finne undermappen system . Der vil du finne de ulike ". INI " filer . Den viktigste konfigurasjonsfilen vil være spilltittel etterfulgt av " . Ini " . Så , i dette eksempelet ville du se etter " RavenShield.ini "
2
Høyreklikk på konfigurasjonsfil som du vil endre. Åpne den med en tekst editor. Du kan bruke alt fra notisblokken programmet til en mer avansert tekst editor. Notisblokken søknad vil være tilstrekkelig for nesten alt .
3
Søk i konfigurasjonsfilen for avsnittet [ Engine.GameEngine ] . Den første innstillingen som alltid i denne delen er " CacheSizeMegs = X " ( der X er lik standard variabel) .
Denne innstillingen gjelder mengden av spilldata som kan lagres innen system-RAM . Som standard er denne verdien satt til en konservativ verdi for å møte behovene til et bredt spekter av systemer . Vanligvis standardverdiene er 32 eller 64 år. Men hvis du overstiger minstekravet minnet kreves og ha minst det anbefalte beløpet, kan dette være trygt økt.
Økende denne verdien kan forbedre lasting og redusere stamming. Hvis du konfigurerer for gameplay , prøv verdier som 128 eller 256 . Hvis du konfigurerer dette for et spill server prøve verdier som 368 eller 512 .
4
Gå til avsnittet som heter [ D3DDrv.D3DRenderDevice ] . Dette er hjertet av grafikk kvalitet og ytelse innstillinger. Her finner du innstillinger som er ofte ikke i GUI av spillet. Nedenfor er en liste over de vanligste variablene du finner i denne delen, og deres betydninger :
HighDetailActors = Sant: Denne innstillingen innebærer å øke mengden av polygoner som brukes til å gjengi tegn. Hvis du trenger en ytelsesforbedring. Sette det til falsk vil gi en høyere bildefrekvens for bare en litt lavere bildekvalitet
UsePrecaching = sant : . Denne innstillingen forteller motoren til cache spilldata før kampen eller nivå har lansert . Dette reduserer i spillet stamming og sikrer spillet går så glatt som mulig. Denne innstillingen kan øke belastningen ganger , hvis du har en rask harddisk du kan prøve å sette det til False
UseTrilinear = sant : . Trilineær filtrering er en struktur filtrering prosess som gjør at bildene skal vises skarpere og mer definert . Hvis skjermkort ram er bare minstekravet. Sette denne verdien til false vil gi deg en bildefrekvens boost. Imidlertid vil bildekvaliteten lider
ReduceMouseLag = False : . Mouse Smoothing bruker CPU til å utføre en algoritme instruksjon på dine innspill enhet som gjør det oppfatter som om det er i bevegelse " glattere " over skjermen . Hvis du ofte merke at musebevegelser synes å rykke over skjermen , prøv å sette denne verdien til True for å se om du merker en forbedring. Denne innstillingen er mer gunstig for eldre ball mus enn det er til optisk eller laser. Vær oppmerksom på at å sette denne til True vil legge mer bruk til CPU i spillet. Forskjellen er liten , men hvis du prøver å øke ytelsen , la denne stå standardverdien
UseTripleBuffering = False : . Denne innstillingen bestemmer bruken av tre ramme bufring. Denne innstillingen fungerer bare hvis du bruker vertical sync . Trippelbuffering vil vanligvis gi en økning i ytelse når vertical sync er også brukt . Men denne spesielle element av motoren feil på mange av de uvirkelige baserte spill og har vært kjent for å faktisk redusere ytelsen
UseCubemaps = Sant: . Brukes til å lage "falske" refleksjoner om ting som i spillet glass , vann eller plast. Denne innstillingen kan endres til false med et minimalt tap i bildekvalitet
UseCompressedLightmaps = sant : . Denne innstillingen komprimerer lys teksturer i spillet . Komprimering prosessen gir nesten ingen bildekvalitet slipp. Men hvis du setter dette til False lyset på teksturer vises litt mer skarp og definert . Avhengig av spillet og hardware dette potensielt kan ha en dramatisk effekt på resultatene. Med mindre systemet i stor grad overstiger spillene krav. Det er best igjen ved mislighold
UseVSync = False : . Vertical Sync hindrer spill bildefrekvens fra overskride skjermer refresh rate. Ved å synkronisere motorer utgang rammer til de horisontale linjene på skjermen. Hvis du har high end utstyr og ønsker den jevneste bildet, aktivere denne innstillingen med en ganske heftig ytelse straff.
MinDesiredFrameRate = 30.000000 The Unreal -motoren vil skalere tilbake sine avanserte grafiske innstillinger når din frame rate har falt under denne variabelen . Det vil begynne å redusere innstillingene som har minst mulig innvirkning på utseendet til spillet først. Deretter gradvis redusere flere og flere innstillinger før det er oppnådd verdien du har lagt inn her . Hvis du vil ha en null tap i kvalitet , uavhengig av bildefrekvens, skriv ekstremt lave verdier som 10 eller enda en
AvoidHitches = False : . Denne innstillingen forsøker å holde bildefrekvens fra å være vilt variabel. Motoren vil forsøke å begrense dine FPS innenfor et gjennomsnitt som maskinen er i stand til å konsekvent kjører. Følgelig vil denne innstillingen redusere de samlede bildefrekvens og øke CPU-bruken. Hvis CPU er en høyere klasse enn grafikkortet denne innstillingen kan skrus til True for å hindre overdreven bildefrekvens svingninger. Hvis du imidlertid har en ganske balansert system eller CPU- er flaskehalsen i systemet. La denne verdien at False
5
Bla ned til avsnittet [ Engine.Player ] Se etter følgende verdi : .
ConfiguredInternetSpeed = xx Denne innstillingen gjelder båndbredde tildeling i byte per sekund som du har for spillet . Hvis du er på en rask tilkobling kan du sette denne til 20000 . Vær oppmerksom på at servere cap denne prisen . Imidlertid vil sette den så høyt som du kan bruke sikre at du har den tilgjengelige båndbredden som kommer til deg på servere som bruker høy verdi caps. Hvis du opplever forsinkelser , eller hvis du har en lav opplastingshastighet du kan senke denne verdien for å unngå metning . 56k brukere bør prøve verdier som 5000 .