Videospill har fått rykte for å være underholdende og fantastisk. Mange mennesker i verden ønsker å oppleve gleden og spenningen ved å utvikle sin egen video spill ved å lage nivåer , skape innovative tomter , legge til nye figurer - alt i henhold til gamer smak. Det har blitt trodd , i lang tid , at gamer trenger bred kunnskap om syntaxis , databasesystemer og generelt , informatikk . Imidlertid utviklet Yo - yo -spill en programvare kalt Game Maker. Dette programmet gjør det mulig for brukeren å opprette profesjonelle spill med dra-og -slipp- teknikk . Du kan utføre ulike handlinger i dette spillet , som å lage nye spill nivåer og nyttige varelager . Opprette en Inventory kan være litt vanskelig , siden et spill kan inneholde et bredt spekter av alternativer . Du trenger
Game Maker programvare
Game Maker ressurs
Computer
Vis flere instruksjoner
en
starte spillet Maker programvare. Gå til menylinjen og klikk på " File". Åpne din utvikle spillet . Klikk på " Objects "-mappen som ligger på venstre side. Du vil se alle gjenstandene du har tidligere plassert i spillet . Gå til verktøylinjen og klikk på den blå ballen ikonet. ( Det er den femtende ikonet går fra venstre til høyre) . En ny boks vil vises .
2
Skriv navnet på den ønskede objektet i "Navn "-alternativet. Klikk på knappen nedenfor : "Ny Sprite . " En ny boks vil sprette opp . Skriv navnet på sprite i navnet boksen (ikke glem å legge til " _sp " etter sprite navn, så må det se slik ut " flowers_sp ") . Klikk på " Load Sprite "-knappen . En åpen dialogboks vil vises . Gå til Game Maker arkivvisning , og søke blant de forskjellige mappene til du finner den blomsten sprite. Klikk på den og klikk på åpne .
3
Du kommer tilbake til forrige boksen . Sørg for å sjekke alternativene " Presis Kollisjon Kontroll " og " Preload tekstur. " Klikk på " Center" -knappen i tillegg. Klikk på OK . Følg samme fremgangsmåte til du har nok objekter ( antall objekter er opp til brukerens behov ) .
4
Gå til " Objects "-mappen og høyreklikk på den. Velg " Opprette en ny gruppe " og skriv inn navnet på den nye gruppen . Dra lignende objekter og plassere dem sammen i den nye gruppen .
5
Lag globale variabler ( disse vil fortelle deg hvor mange gjenstander du har i inventaret ditt ) . Gå til " PC" -ikonet i objektene mappen. Lokaliser " Game Start "-filen i Hendelser kolonnen. Se på alternativene på høyre side . Klikk på den firkantede " Var" ikonet som ligger på " Variabler "-kategorien.
6
Fyll "variable " boksen med den type variabel pluss navnet på sprite din . Så , til slutt må det se slik ut: global.flowers_count . Den " _count " er nødvendig , siden Game Maker ikke tillater globale variabler å ha samme navn av sprites . Sette et tall i "Verdi" boksen for å finne ut hvor mange blomster du ønsker å ha i spillet .
7
Gå til "PC "-ikonet igjen og klikk på den firkantede " Var" ikonet for andre gang . Skriv " global.show_inventory " i " variable" tom boks. Skriv "true" i " verdi " tom boks. Ved å skrive " Sant nok, " beholdningen menyen vises i begynnelsen av spillet.