Flysimulatorer om jagerfly har vært et fast innslag i PC gaming siden de tidlige dager, og det har ikke vært mangel på gode spill i denne sjangeren . Men vær advart , noen av de beste jagerfly spill de siste årene er også noen av de mest realistiske og vanskelig , ifølge anmelderne på Gamespot.com Total Air War
Total luftkrigen , sluppet tilbake i 1998 , plasserer spilleren i kommando av en hel luftkrigen i en av 10 forskjellige dynamiske kampanjer . Det er to fly simulerte for spilleren, E-3 luftbåren radar og F -22 . Spillerne kan velge mellom fly tildelte oppdrag i F - 22 eller styre hele luftkrigen fra den strategiske grensesnittet til E - 3 , dirigere andre fly til der de fleste behov og hoppe inn i sine cockpiter kjapt å håndtere luftkamper og bombing løper hvis de så velger. Gamespot ga spillet en 9.1 av 10 og erklærte den en Redaktørens valg . Rangeringen er "E" for alle av Electronic Software Ratings Board ( ESRB ) .
Falcon 4.0 Allied Force
Falcon 4.0 Allied Force er en 2005 andre utgivelse av 1998-tallet Falcon 4.0, hyllet og latterliggjort som både de beste og verste flight simulator noensinne laget . Allied Force fikser bugs , utvides for å en massiv 700 sider , og gir en grafisk overhaling . Spillets mål er oppløftet : å være den mest nøyaktige simulering av F - 16 jagerfly denne siden av en sikkerhetsklarering . Med dette , implementerer spillet alt om flyet . Dette varierer fra sin cockpit enheter til sin tendens til potensielt dødelige " dype boder " skal en pilot sette flyet i en situasjon om bord flight datamaskin kan ikke beregne. Gamespot gir spillet en 8,9 , men advarer om at det kan ta timer med praksis bare for å lære alle cockpit -kontroller . Det er vurdert T for Teen av ESRB .
MiG Alley
MiG Alley , utgitt i 1998 , går der noen fighter simuleringer har gått før , og plasserer aktør i rollen som en fighter jock i luftrommet over Korea under " glemte krigen . " F- 80 , F84 , F -86 , F - 51D er alle tilgjengelige for spill , så vel som den russiske laget Mig -15. Det er fem kampanjer i spillet , hver kjører ca seks måneder , og spillerne kan ta så mye kontroll over strategien til kampanjen som de vil. Kampanjer er dynamisk , noe som betyr at målene ødelagt eller neglisjert i tidligere oppdrag vil påvirke gjennomføringen av krigen i senere oppdrag . Spillerne må finne den rette balansen mellom oppdrag som slår nordkoreanske luftmakt og de som hjelper fremdriften i bakken krig. Gamespot ga spillet en 9.2 og redaktør s Choice utmerkelse. Det ble vurdert E for Everyone av ESRB .